رویدادهاگفتمان ها و نشست ها

بررسی «فضاهای عمومی شهر و میراث فرهنگی»

بررسی «فضاهای عمومی شهر و میراث فرهنگی» در پژوهشگاه فرهنگ

در صد هفتاد و دومین نشست از دوره هفتم نشست‌های یک‌شنبه «انسان‌شناسی و فرهنگ»، «فضاهای عمومی شهر و میراث فرهنگی (خانه موزه‌های شهری)» بررسی می‌شوند.

به گزارش آرکاو به نقل از ایسنا، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات همراه با اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در سومین نشست از دوره هفتم نشست‌های یکشنبه‌های انسان‎شناسی و فرهنگ، روز یک‌شنبه ۱۲ آبان، «خانه موزه‌های شهری» را توسط عبدالرضا گلپایگانی – معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران و مدرس دانشگاه – و رضا دبیری‌نژاد – پژوهشگر موزه‌شناسی و کارشناس میراث فرهنگی – را بررسی می‌کنند.

همچنین در این نشست فیلم «میدان بی‌حصار» اثر مهرداد زاهدیان به نمایش در می‌آید، همچنین در پایان نشست پنل پرسش و پاسخ کتبی برگزار می‌شود.

درباره فیلم میدان بی حصار

طی یک صد و پنجاه سال میدان توپخانه تهران، مرکز این شهر بوده و شاهد حوادث گوناگونی که تاریخ معاصر کشور را ساخته است. از جمله اعدام شیخ فضل الله نوری در این میدان بنای این میدان به دست محمد ابراهیم معمار باشی به دستور ناصر الدین شاه برای نگه داری توپ ها بنا شد. این مستند سرگذشت پر فراز و نشیب این میدان توپخانه را بازنمایی می کند. فیلم میدان بی حصار در سال ۱۳۸۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر فیلم کوتاه ومستند می‌باشد .

ادامه مطلب
برگزاری دومین نمایشگاه مسکن و باز‌آفرینی شهری

این نشست از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ولیعصر، خیابان دمشق، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 15 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا