اخباراخبار شهرسازی

لزوم بروزرسانی تعرفه جرائم تخلفات ساختمانی

لزوم بروزرسانی تعرفه جرائم تخلفات ساختمانی در فردیس

به گزارش رسانه خبری آرکاو و نقل از خبرگزاری فارس؛ حمید شهسواری، معاون شهرسازی و معماری شهرداری فردیس با اشاره به برگزاری کارگروهی برای بررسی لایحه شهرداری در خصوص تعرفه های پیشنهادی تبصره ۱۱ قانون شهرداری ها، گفت: این لایحه در خصوص میزان تعرفه جرائم تخلفات ساختمانی است که در بررسی آن به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر فردیس پاسخ داده شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری فردیس افزود: برابر ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها، ‌شهرداری مجاز است با توجه به اوضاع قیمت مسکن و املاک و عوارضی که هر ساله برای پروانه های ساختمانی وضع می شود و با هدف بازدارندگی و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز تعرفه های پیشنهادی خود را برابر تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها به شورای اسلامی شهر ارسال و شورای شهر نیز در صورت صلاحدید تصویب کند و پس از سیر مراحل قانونی و ابلاغ به شهرداری، نسبت به اجرای آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه تخلفات ساختمانی در کمیسیون های ماده صد رسیدگی می شوند و لازم است نسبت به بروز رسانی تعرفه جرائم تخلفات ساختمانی اقدام کنیم، اضافه کرد: هدف قانون گذار از تعریف ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها جلوگیری از تخلفات و بازدارندگی است و باید تعرفه هایی معین شود که نقش بازدارندگی را ایفا کند و این نقش کمیسیون ماده ۱۰۰ باید حفظ شود. تعرفه جریمه تخلفات در کاربری های مختلف از جمله مسکونی، تجاری، اضافه بناها و غیره مشخص شده است.

ادامه مطلب
ساماندهی همه دیوارنگاری‌های شهر تهران در بازه زمانی 5 ساله

شهسواری با اشاره به اینکه لایحه تعرفه جرائم ساخت و سازهای غیرمجاز ابتدای تیرماه سال جاری به شورای اسلامی شهر فردیس ارسال شده است، خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه تخصصی و برگزاری این جلسات، امید داریم لایحه مورد توجه قرار گرفته و در صحن علنی شورای اسلامی شهر مطرح شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا