پروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاتردفتر معماری FMAفرشید موسویکاربریلندنمراکز تجاریمرکز خریدمعماران

فروشگاه لباس ویکتوریا بکهام | فرشید موسوی

فروشگاه لباس ویکتوریا بکهام
معمار: فرشید موسوی

موقعیت: انگلستان، لندن
وضعیت:
ساخته شده
مساحت: ۵۶۰ متر مربع
تاریخ ساخت: ۲۰۱۴
کاربری: تجاری
عکس: Jonathan Lu, Florian Holzerr


فروشگاه لباس ویکتوریا بکهام  
فروشگاه لباس ویکتوریا بکهام

درباره پروژه  فروشگاه لباس ویکتوریا بکهام  

فروشگاه لباس ویکتوریا بکهام در خیابان داور لندن واقع شده است. با الگوبرداری از نوع شناسی یک گالری ، دارای یک نمای شیشه ای ساده و بدون قاب با نمایشگر پنجره است و منظره ای از نمای داخلی سه طبقه را ترغیب می کند.

طراحی شبیه گالری

این طرح با هدف غیرقابل پیش بینی و اکتشافی است که زیربنای مد است. درهای بتونی كه به عنوان یكی از پنجره های نمای جورجیایی در بالا دیده می شود ، سرازیری های باز شده است تا به سه طبقه داخل آن دسترسی پیدا كند. در پاسخ به رشد خرید آنلاین ، که به مارک های مد امکان انتخاب مشتری را می دهد ، تجربه مکانی فروشگاه ویکتوریا بکهام به گونه ای طراحی شده است که کمتر شبیه به بازار – جایی که تمرکز روی انتخاب است – باشد و بیشتر شبیه گالری باشد.

طراحی داخلی

در داخل فضایی مانند پله بتونی گسترده ، کف برش و سقف تابشی چدنی از مشتری دعوت می کند تا فضا را کشف کند و از طریق فرم های پویای خود ، با سرعت با تغییر سریع مد مطابقت داشته باشد. برش های مثلثی بزرگ در طبقه اول و دوم منظره ای از کل حجم را به خود جلب می کند ، و چشم را به سمت هندسه مورب سقف می کشاند. سقف های انعکاسی از جنس فولاد ضدزنگ در دو طبقه زیرین ، یک اثر دو برابر کننده نوری را ایجاد می کند ، باعث می شود فضای فروشگاه دو برابر بیشتر به نظر برسد و با دو برابر شدن پله روی خود ، تبدیل پله ها به فضایی از خود فروشگاه که می تواند رویدادهای مختلفی را برگزار کند ، نشان می دهد.

ادامه مطلب
تعاونی مسکن نظام مهندسی قم | ایمان زارع

سقف تاب دار ، که مدت هاست در گالری های هنر مدرن برای مخفی کردن خدمات مورد استفاده قرار می گیرد ، در طبقه بالا برای پنهان کردن سیستم مکانیکی و برقی استفاده می شود. شکل پیچیده آن ، در بتن خاکستری ریخته شده ، حاوی سیستم آهنگ است که از آن زنجیر فلزی برای حمایت از پوشاک آویزان شده است. زنجیر ، جایگزین رخت آویز لباس است و یکی از عناصر فعال  که اتصالات فروشگاه را به یک سری از قطعات مجسمه سازی تبدیل می کند. وسایل منفرد لباس از هر زنجیره عمودی آویز به حالت تعلیق درآمده است تا یک لایه نرمی به دیوار منتقل شود که می تواند در اطراف فضا جابجا شود یا به طور کامل برداشته شود تا فروشگاه به فضای رویکردی تبدیل شود.

قفسه بندی

یکی دیگر از عناصر سازگار گذرا ، یک دیوار لوازم جانبی برای کیف های دستی در طبقه همکف است: قفسه های دراز ، حس چشم انداز را در فضا برجسته می کنند. با عقب کشیدن دیوار به فروشگاه اجازه می دهد تا تعداد و ارتفاع کیف های دستی روی صفحه را تغییر دهد و یا در عوض ، آنها را به طور کامل از منظره دور کند تا بتواند فضای مورد نظر را برای استفاده دیگر تنظیم کند.

ادامه مطلب
دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری

نیمکت های مثلثی

صندلی ، همچنین توسط FMA طراحی شده است ، به همین ترتیب غیرقابل پیش بینی است: سیستمی از نیمکت های مثلثی ظریف ساخته شده از چوب تاشو را می توان به منظور جابجایی در تنظیمات مختلف فروشگاه و در کنار هم جمع کرد تا قطعات مبلمان با اندازه و شکل مختلف را تولید کند. برای لباس های تاشو و کالاهای چرمی کوچک از جنس استیل ضدزنگ است که به جای اینکه اشیاء سفت و سخت باشند ، در حول خود غوطه ور می شوند و در فضایی که اطراف آنها را محاصره می کند ناپدید می شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا