پاریسپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاتردفتر معماری FMAطرح پیشنهادی مسابقهفرشید موسویکاربریمراکز تجاریمرکز خریدمعماران

مرکز خرید لافایت (Lafayette) | فرشید موسوی

مرکز خرید لافایت (Lafayette)
معمار: فرشید موسوی

موقعیت: فرانسه، پاریس
وضعیت:
طراحی شده
مساحت: ۷۰۰۰۰ متر مربع
کاربری: تجاری
کمپین راه یابی و رسانه: Studio Frith
مهندسی جریان عابر پیاده: AECOM
سازه: AKT


گالری لافایت (Lafayette) 
مرکز خرید لافایت (Lafayette)

درباره پروژه  مرکز خرید لافایت (Lafayette) 

لس گالری لافایت یک پیشنهاد رقابتی برای فروشگاه هاسسمان ، دفتر مرکزی برند در پاریس است ، تا فروشگاه موجود را برای پاسخگویی به تقاضای فروشگاه های قرن بیست و یکم تغییر دهد. فروشگاه موجود با گنبدی باشکوه بر روی دهلیز مرکزی آن مشخص است که وقتی اولین بار در قرن نوزدهم افتتاح شد ، این امکان را فراهم کرده بود که مشتریان بتوانند از چندین طبقه  به کالای خود خیره شوند. برای تقویت تمرکز بر انتخاب ، پنجره های فروشگاه ها بزرگ شد و کف آن را کاملاً از بافت بیرونی شهری جدا کرد.

در قرن بیستم ، برای غلبه بر یکنواخت بودن کف ، مدل آن  “فروشگاه در فروشگاه” معرفی شد تا آن را به تجربیات متفاوت تر و کوچکتر تقسیم کند. با این حال ، این یک چالش بزرگ برای شیوه ی یافتن مشتریان به حساب می آید ، زیرا باعث می شود که حواس پرتی بصری به آنها ارائه دهند. همچنین باعث می شود که یک فروشگاه بزرگ مانند سایر فروشگاه ها با همان مارک ها تمایل به افتتاح آن در همه جا داشته باشند. امروزه ، تمرکز بر روی انتخاب کالاها و خرید راحت تر توسط پلتفرم های آنلاین است. موضوع این است که چگونه تجارب فروشگاه را به مشتریانی که دسترسی آسان به اینترنت دارند ارائه دهیم؟

ادامه مطلب
مرکز تجاری امرالد استار | نیما مکاری و همکاران

طرح پیشنهادی فروشگاه

پیشنهاد FMA فروشگاه را نه به عنوان یک محیط آب و هوای هرمتیک ، بلکه به عنوان محیطی که با بافت بیرونی شهری در ارتباط است ، پیش بینی می کند. دهلیز آن نه تنها به عنوان یک فضای تامل ، بلکه به عنوان یک فضا که مشتریان در آن درگیر رویدادهای اجتماعی و فرهنگی هستند ، متصور می شود. با توجه به اینکه طرح فروشگاه در فروشگاه باید فعلاً ادامه یابد ، پیشنهاد می کند که سقف های درهم ریخته فعلی را با سقف های جدید جایگزین کنید تا انسجام بصری کشف مشتریان را به همراه داشته باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 11 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا