پاویونپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاتردفتر معماری FMAژاپنفرشید موسویکاربریمعماران

پاویون اسپانیا در نمایشگاه جهانی ۲۰۰۵ | فرشید موسوی

پاویون اسپانیا در نمایشگاه جهانی ۲۰۰۵
معمار: فرشید موسوی

موقعیت: ژاپن، آیچی
وضعیت:
ساخته شده
مساحت: ۲۴۰۰ متر مربع
تاریخ ساخت: ۲۰۰۵
کاربری: فرهنگی
کارفرما: (Spanish Society of International Exhibitions (SEEI
مدیریت پروژه: Inypsa
عکس: Satoru Mishima


پاویون اسپانیا در نمایشگاه جهانی 2005
پاویون اسپانیا در نمایشگاه جهانی ۲۰۰۵

درباره پروژه  پاویون اسپانیا در نمایشگاه جهانی ۲۰۰۵

غرفه اسپانیایی در نمایشگاه جهانی ۲۰۰۵ در آیچی ژاپن ، به بررسی ترکیب فرهنگی که از موضوعات اصلی در طول تاریخ اسپانیا بوده است ، پرداخت. به طور خاص ، این غرفه در قرن هشتم و پانزدهم به تمرکز معماری قدرت هیبریداسیون فرهنگهای یهودی-مسیحی اروپایی و اشغال اسلامی شبه جزیره ایبری پرداخت. از آنجایی که قوس ها ، طاق ها ، مشبک ها و ردیابی ها متعلق به هر دو فرهنگ مسیحی و اسلامی است ، غرفه اسپانیایی با ديوارهايي از موزاييك هاي سفالي و شش ضلعي در رنگ هاي متفاوت كه به صورت یک نمای مشبک طراحی شده بود که مجموعه ای از فضاهای طاق یا نما را بهم پیوسته دهد. نمای مشبک همچنین تفسیری مجدد از یک عنصر سنتی است ، زیرا عناصر مشبک معمولاً در معماری اسپانیایی یافت می شوند که نشان دهنده ادغام معماری بین مسیحی و اسلامی است.

اين ديوارها كه پوسته ي بيروني نمايشگاه را تشكيل مي دهند، پاويون داخلي را به نيمي داخلي و نيمي خارجي در ارتباط با كشورهاي بومي اطرافش تقسيم مي نمايد. اين ايده ي جداسازي در ابتدا، ظاهري به نظر رسيده و دكوراسيون خارجي را همچون اطراف يك جعبه به نظر مي رساند؛ اما محيط داخلي اين پاويون به هيچ وجه، سطحي و ساده طراحي نگشته است.

ادامه مطلب
پارک جنوبی بطری آبی

يك پلازاي چشمگير بيضي شكل، كه بر روي شانزده صفحه نمايش، تصاوير متفاوتي از اسپانيا را به نمايش در مي آورد، دسترسي را به فضاهاي كوچكتر اطراف آن تسريع مي سازد. اين فضاها كه همچون كليساهاي كوچكي توسط هنرمندان متفاوتي، توسعه يافته اند، هر يك به نمايش موضوعي خاص از اسپانيا اختصاص يافته اند؛ از دون كيشوت تا غذاهاي بومي اسپانيا.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا