آثار معماری ایراناستودیو هادی تهرانیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاتررستورانفودکورتکاربریکافی شاپمراکز اقامتیمراکز خدماتیمعمارانهادی تهرانیهامبورگهتل

برج های رقص | استودیو هادی تهرانی

برج های رقص
معمار: استودیو هادی تهرانی

موقعیت: آلمان، هامبورگ
وضعیت:
ساخته شده
مساحت: ۶۴۰۰۰ متر مربع
تاریخ ساخت: ۲۰۱۲-۲۰۰۳
کاربری: خدماتی- اقامتی
کارفرما: کلوس ایسلند، برند مولی
جوایز: جایزه معماری BDA هامبورگ ۲۰۱۲ ، مکان ۳؛ MIPIM 2014؛ FIABCI Prix d’Excellence Germany 2014 ، صنعت دسته طلا


برج های رقص
برج های رقص

درباره پروژه  برج های رقص

 ” برج‌های رقص ” ، ارتباط دهنده ی  شهر داخلی هامبورگ با “سانتا پاولی” (قصبه پائولی) است ، ناحیه‌ای که قبلا بیرون از شهر بود و به طور تاریخی تبدیل به بخشی از شهر شد . به عنوان سردر به مناطق فعلی سنت پائولی ، آلتونا و قسمت هایی از بندر ، برج ها دروازه ی ورود به شهر مشهور جهانی هامبورگ، مرکزی برای انواع تفریحات را نشان می دهند.

ایده طراحی

ایده راهنما برای طراحی ، ایجاد یک ساختار، ساختمان رسایی است که عدالت و اهمیت فرامرزی آن را نشان میدهد. این نتیجه گیری بر تغییرات گسترده در سازه های ساختمان که در سالهای اخیر ساخته شده اند ، تأکید می کند. از نظر شکل ، پیکربندی این جفت مرتفع “وضعیت” خود را از سرزندگی ناشی از مکان آنها می گیرد. با ظاهری که بیانگر رقص است ، بیان فیزیکی شادی مرتبط با جنبش هست و قدرت خود را به عنوان یک ” تک الماس ” در برنامه‌ریزی و توسعه شهری از خود نشان می‌دهد .

ادامه مطلب
ويلايي در دوكوهك شيراز | فرامرز غفارپسند

نما

این زوج رقصنده تا سه متر از محور عمودی فاصله دارند. اگرچه نقشه های طبقه به این ترتیب تغییر می کنند ، اما هنوز هم متجانس هستند. نمای گارنر برجها با کمک یک قاب ورق فلزی دو طبقه که یک دیوار دو جداره را فقط در قسمت فوقانی نمایان میکند بر روی شکاف ها توسط پاک کننده های پنجره براق می شود. نما ها، فن آوری پنجره ها و ضد نورگیرهای خارجی از ۱۶ موقعیت مختلف شیب دار در مسیر خود در بالای ساختمان قرار دارند. و تهویه به یک صفحه ضد طوفان مجهز شده است.

افکت شبانه

هنگامی که هوا تاریک میشود , نور چراغ led در لبه ی پایینی ایجاد می‌شود .

جدا از عملیات اداری در گروه STRABAG و چند مستأجر دیگر ، به عنوان مثال شرکت آلمانی Diageo ، شرکت پیشرو در صنعت نوشیدنی های الکلی ، این جاذبه ها در رستوران های طبقه همکف و رستوران مارکت با نام  “Sky bar” با منظره ای خارق العاده در طبقه  ۲۳ واقع شده است. با این حال ، جذابیتی که بیش از هر چیز دیگری فریب می دهد ، کلوب ها است. در پی وقفه طولانی در نزدیکی محل قبلی خود , بیشتر محل فعلی منطقه در حال حاضر در زیر زمین قرار دارد . عصرها ، کلوب از طریق ورودی‌های پلکانی که در پایه ساختمان پنهان است ، قابل‌دسترسی است .

ادامه مطلب
برج اداری وزرا | پادرا پایا پارس،منظر بوم نقش

برای بازدید کنندگان ، یک بهشت ​​دو طبقه ، ۱۶۰۰ متر مربع از رقص و موسیقی در انتظار آنها است.  بنابه دلایلی که با آکوستیک سروکار دارد ، سقف طاق  به طول ۹ متر و به طور آزادانه به پارکینگ زیرزمینی معلق شده است. در نتیجه ، “رقصیدن” در اینجا فقط به معنای نمایی محدود نمی شود که با هر قدم کنجکاوی که توسط رهگذران انجام می شود تغییر می کند ، منظره ای که به دلیل بازتاب های غیرمعمول ناشی از خورشید و ابرها می تواند حتی بیشتر آشفتگی ایجاد کند.  این ساختمان یک سیگنال دریافت کرده است که  چند مایل اطراف آن می درخشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 12 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا