آثار معماری ایراناستودیو هادی تهرانیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدبیدفاترساختمان های اداریکاربریمعمارانهادی تهرانیهتل

هتل و دفتر ساختمانی برج دوقلو | استودیو هادی تهرانی

هتل و دفتر ساختمانی برج دوقلو
معمار: استودیو هادی تهرانی

موقعیت: امارات متحده عربی، دبی
وضعیت:
ساخته شده
مساحت: ۱۶۰۶۲۶ متر مربع،
تاریخ ساخت: ۲۰۱۰-۲۰۰۵
کاربری: مسکونی- اداری
کارفرما: غسان احمد سعود آل خالد کویت ، ACICO بین المللی – کویت


هتل و دفتر ساختمانی برج دوقلو 
هتل و دفتر ساختمانی برج دوقلو

درباره پروژه  هتل و دفتر ساختمانی برج دوقلو 

برج های دوقلو از پایه متقابل ۳ طبقه با محوطه، بدنه هر ساختمان، پشت به پشت ساخته شده اند. قسمتی از ساختمان که به صورت منحنی نرم ، در امتداد جاده ی شیخ زاید به سمت شمال و جنوب روبرو هستند. قسمت عقب باریک هر سر به یک ناحیه گرد و سپس به ستون مستحکم منتهی می شود. برج های دوقلو در ارتفاع ۵۰ متر ساخته شده اند.  بدنه شیشه ای رنگی شده هر برج به صورت افقی با نوارهای سفید تزئین میشود که هر کدام کف و طبقه بالا و پایین را در ساختار بهم پیوند میزند.

در سطح مشترک این نوارهای متناوب ضد اجرا ، ترتیب مبهم محافظ های دو طبقه با روکش محکم و شفاف خود , ارتفاع کل برج‌ها را درمقابل شکست تشدید می‌کند. ستون مستحکم در قسمت داخلی برج‌ها و پشت آن واقع شده‌است وبا اشکال هندسی مرتب چیده شده است. این سازه به گونه ی خاصی نورپردازی می شود ،که لابی مرکزی توسط یک سقف شیشه ای پوشانده شده تابش می کند تا جلوه های نوری پر جنب و جوش داشته باشد. طراحی نمای پارکینگ اتومبیل چند طبقه تابع برنامه ریزی برج های دوقلوی است. روکش سفید لبه های صفحه های کف – مرتب شده در یک الگوی متراکم متناوب – نمای ساختمان را که از یک توری ریز تزئین شده تشکیل شده است جدا می کند.

ادامه مطلب
مجتمع تجاری نگین رازی | شرکت معماری آتی زیست

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پنج =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا