اخباراخبار شهرسازی

تخلفات زیربنایی در صدر تخلفات ساختمانی

تخلفات زیربنایی در صدر تخلفات ساختمانی

به گزارش آرکاو به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان؛ فخیم زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند گفت: اغلب تخلفات زیربنایی در حیاط خلوت منازل صورت می‌گیرد و شهرداری در این خصوص حساس است.

او با بیان اینکه در املاک شمالی باید ۲ متر، به عنوان حیاط خلوت درنظر گرفته شود، افزود: حیاط خلوت یک ملک علاوه بر تامین نورگیربرای آن، فضایی جهت نوگیری ملک مجاوراست.

فخیم زاده با اشاره به تخلفات زیربنایی در اراضی موسوی بیان کرد: درطبقات اول بعضی ازاین املاک از حیاط خلوت به عنوان تراس استفاده شده که رای جمع آوری آن‌ها صادر خواهد شد.

معاونشهرسازی و معماری شهرداری بیرجنددامه داد: پیشروی درحیاط منازل هم یکی دیگر ازعمده تخلفات زیربنایی است که صدور رای برای این تخلف بستگی به املاک مجاور دارد.

او تصریح کرد: امسال، دستور قلع و قمع موارد بسیاری از این موارد تخلف های اضافه بنا صادر شده است که یکی از آن‌ها ساختمان دو طبقه ۱۹۰ متری در محدوده استقلال بوده است.

فخیم زاده در ادامه گفت: مالکین می‌توانند تا حدود سه ماه پس از ابلاغ رای کمیسون ماده ۱۰۰ شهرداری، از طریق مجاری قا نونی به رای صادر شده اعتراض کنند.

ادامه مطلب
طراحی بیمارستان ‌های سیار برای مقابله با شیوع کرونا

تخلف اضافه بنا چیست؟

شهرداری برای مناطق مختلف شهر با توجه به میزان جمعیت، عرض خیابان و معیارهای دیگر پارامتری به نام «تراکم» تعریف می‌کند. تراکم به زبان ساده به تعداد طبقاتی گفته می‌شود که هر فرد می‌تواند در زمین خودش احداث کند. رعایت تراکم برای دریافت پایان کار ساختمان الزامی است و اگر شهرداری حین یا پس از پایان عملیات ساخت متوجه شود که سازنده تراکم منطقه را رعایت نکرده می‌تواند طبق قانون او را جریمه کند. این مورد یکی از دو شکل تخلف «اضافه بنا» است.
سطح اشغال به درصد اشغال شده از زمین توسط ملک گفته می‌شود. شما به عنوان مالک تنها اجازه دارید ۶۰ از طول زمینتان را به ملک مسکونی اختصاص دهید.

قوانینی نیز وجود دارد که به شما اجازه مقداری پیش‌آمدگی می‌دهد. در هر صورت اگر شما بیش از درصد مجاز سطح زمینتان را به ملک اختصاص دهید، مرتکب تخلف اضافه بنا شده و شهرداری با شما برخورد می‌کند.تخلف اضافه بنا به یکی از دو شکل رعایت نکردن تراکم یا رعایت نکردن سطح اشغال صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − هشت =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا