اخباراخبار شهرسازی

آخرین اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص طرح‌های جامع و تفصیلی

آخرین اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص طرح‌های جامع و تفصیلی

به نقل از رسانه‌ی خبری آرکاو؛ معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای استان گفت: در حال حاضر ۳۶ شهر استان تهران دارای طرح تفصيلی مصوب است. ضمناً طرح تفصيلي شهرهای پرند و لواسان در دست تهيه بوده و طرح جامع- تفصیلی شهر ارجمند و طرح هادی شهر شمشک در مراحل استانی تصویب و اصلاحات آن توسط مشاور برای ابلاغ طرح در حال انجام است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان تهران، شیدا باقری اظهار داشت: تهيه طرح بازنگري طرح جامع شهرهاي آبسرد، كيلان، فيروزكوه، پرديس، جواد آباد،وشريف آباد، انديشه، شاهدشهر، صباشهر، فردوسيه، وحيديه، باقرشهر و كهريزك) مجموعاً ۱۳شهر( براساس نقشه‌هاي پايه ۲۰۰۰/۱ به روز توسط اداره كل راه و شهرسازي استان تهران دردست تهيه بوده و فرآيند انتخاب مشاور طرح بازنگري شهر چهاردانگه نيز پس از ابلاغ موافقتنامه مربوطه انجام خواهد شد. پس از تهيه نقشه پايه ۲۰۰۰/۱ به روز از شهرهاي قيامدشت دماوند قرارداد تجديد نظر طرح جامع توسط اين اداره كل منعقد خواهد شد.

ادامه مطلب
اجرای ۲۰۰۰ طرح بازآفرینی شهری در کشور

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در تاریخ ۱۱ شهریورماه امسال در خصوص اصلاح حریم شهر اسلامشهر ادامه داد: بر اساس این مصوبه و در خصوص اصلاح حریم شهر اسلامشهر به منظور فراهم سازی امکان قانونی تبدیل احمدآباد مستوفی به شهر ، موضوع کاهش حریم شهر مذکور توسط استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان در حال انجام می باشد.همچنین روستای جلیل آباد مرکز بخش جلیل آباد شهرستان پیشوا در تاریخ ۲۲ تیرماه توسط وزیرمحترم کشور به شهر تبدیل شده است.

منبع: پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا