دوره ها و کارگاه هارویدادها

نخستین کارگاه بین المللی “بازآفرینی و تحلیل راهبردهای فضایی”

پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری با همکاری دانشگاه لیسبون برگزار می‌کند
نخستین سمپوزیوم و کارگاه بین المللی “بازآفرینی و تحلیل راهبردهای فضایی”

نخستین سمپوزیوم و کارگاه بین المللی “بازآفرینی و تحلیل راهبردهای فضایی” از سوی پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه لیسبون و مرکز تحقیقات معماری، شهرسازی و طراحی (CIAUD) پرتغال، ۲ و ۳ آذرماه برگزار می‌شود.

به گزارش آرکاو به نقل از ایسنا، یکی از شاخه‌های علم معماری و شهرسازی که در دو دهه گذشته با پیشرفت در فرآیند مدل‌سازی دینامیک شهری و مطالعه رفتاری شهروندان رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است، بحث نظریه و روش چیدمان فضا (Space Syntax) است.

بر این اساس پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی با توجه به لزوم فراهم کردن بستر مناسب و آشنایی بیشتر متخصصان و پژوهشگران کشور (اساتید و دانشجویان) با این شیوه تحلیل و پیش‌بینی؛ و نیز به منظور بهره‌گیری از تجارب افراد و متخصصان سایر کشورها؛ بر آن شد تا نخستین سمپوزیوم و کارگاه کاربردی و آموزشی تخصصی بین المللی “بازآفرینی و تحلیل راهبردهای فضایی” را با نگاهی به مفاهیم و دغدغه‌های بومی کشور و با همکاری کشور پرتغال برگزار کند.

مقدمه‌ای بر نظریه، متدولوژی و ابزارهای چیدمان فضا

مخاطبان این کارگاه که به موضوع “مقدمه‌ای بر نظریه، متدولوژی و ابزارهای چیدمان فضا” اختصاص یافته است، شهرسازان و معماران، برنامه‌ریزان و طراحان شهری، طراحان منظر و محیط، متخصصان مرمت بنا و محوطه‌های تاریخی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و … هستند.

ادامه مطلب
فرصت‌های شهرداری تهران در عراق

در این کارگاه دکتر محمد سعید ایزدی، استادیار دانشگاه بوعلی سینا همدان، پروفسور فرناندو موریرا داسیلوا، رئیس مرکز تحقیقات معماری، شهرسازی و طراحی (CIAUD) پرتغال، پروفسورد فرانسیسکو سردورا، استادیار گروه‌های معماری، شهرسازی و طراحی دانشکده معماری دانشگاه لیسبون پرتغال سخنرانی می‌کنند.

به گزارش پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی، برای شرکت‌کنندگان در این کارگاه گواهینامه‌های بین‌المللی از مرکز تحقیقات معماری و شهرسازی کشور پرتغال و گواهینامه معتبر جهاد دانشگاهی صادر خواهد شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی www.RASS2019.ir مراجعه کنند یا با تلفن دبیرخانه سمپوزیوم به شماره ۰۲۱ ۷۱۰۵۳۹۵۹ یا ۰۲۱ ۶۶۹۷۰۹۱۷ تماس حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هشت =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا