اخباراخبار مسکن

افتتاح دو واحد مسکن دو معلولی در شهرستان بروجن

افتتاح دو واحد مسکن دو معلولی در شهرستان بروجن

۵۰۰ خانواده دارای دو معلول فاقد مسکن در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

به گزارش آرکاو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، سرپرست بهزیستی استان گفت: از این تعداد ۴۰۰ خانواده دو معلولی در مناطق شهری و ۱۰۰ خانواده در مناطق روستایی ساکن هستند.
معصومه محمدی گفت: براساس تفاهمنامه منعقد شده بین بنیاد مسکن، بهزیستی و بنیاد مستضفعان، برای ساخت مسکن دو معلولی و بیشتر، در مناطق روستایی ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت اعطا می‌شود.
وی افزود: در مناطق روستایی که بنیاد مسکن زمین داشته باشد برای تامین زمین به این افراد کمک می‌شود.

۴۰۰میلیون ریال کمک بلاعوض

به گفته محمدی؛ در مناطق شهری نیز با امضا تفاهم نامه ۵جانبه بین بهزیستی، بنیاد مسکن، انجمن خیران مسکن‌ساز، سازمان ملی زمین به نمایندگی از راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان نسبت به ساخت مسکن این خانواده‌ها اقدام خواهد شد.
سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری، از پرداخت ۴۰۰میلیون ریال کمک بلاعوض و پرداخت تسهیلات بنیادمسکن برای این خانواده‌ها در مناطق شهری خبر داد و گفت: هزینه انشعاب آب، برق و گاز این مددجویان و همچنین هزینه پروانه ساخت مسکن دومعلولی در مناطق شهری رو روستایی رایگان است.معصومه محمدی، از افزایش دو برابری کمک‌های بلاعوض به این اقشار خبر داد و گفت: برای خانواده‌های تک معلولی ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

ادامه مطلب
تپه های سنندج؛ شناسنامه و سرگذشت شهر

به گفته وی، هم‌اکنون ۳۳ واحد مسکن برای خانواده‌های چندمعلولی با کمک خیران مسکن‌ساز در شهرک منظریه شهرکرد در دست ساخت است.
هم اکنون ۳۲ هزار معلول در استان چهارمحال وبختیاری شناسایی شده که ۱۲ هزار نفر مستمری بگیر دائم بهزیستی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا