اخباراخبار شهرسازی

۲ هزار پروژه مختلف بازآفرینی شهری در کشور فعال است

معاون وزیر راه و شهرسازی: ۲ هزار پروژه مختلف بازآفرینی شهری در کشور فعال است

رسانه‌ی خبری آرکاو: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حوزه بازآفرینی محلات هدف شهری دامنه وسیعی از موضوعات از قبیل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، کالبدی، زیر ساختی و زیربنایی را شامل میشود.

سید محمد پژمان در گفتگو با برنامه” نیم نگاه “رادیو سلامت با بیان مطلب فوق گفت: ۱۴۰ هزار هکتار از شهرهای کشور، با بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خانوار در محدوده های هدف بازآفرینی قرار دارد.

پژمان با اشاره به اینکه انجام پروژه های زیرساختی و زیر بنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری، نیاز به اعتبارات بالای دارد گفت: با توجه به شرایط امروزی کشور، تامین چنین منابعی برای بازآفرینی تمامی محلات هدف بسیار دشوار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه باید بناهای فرسوده در کشور هرچه سریعتر از وضعیت غیر مقاوم بودن و غیر بهداشتی خارج شوند گفت: به منظور حمایت از موضوع بازآفرینی شهری، ۱۰۰ هزار تسهیلات ارزان قیمت از سوی دولت به این امر اختصاص یافته است.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه امروزه شاهد هستیم، بدلیل نوسانات در اقتصاد جامعه، ساخت هر متربع یک واحد آپارتمان افزایش یافته است گفت: تسهیلات فعلی جوابگو مردم و سازندگان در رابطه با ساخت مسکن نیست.

ادامه مطلب
حال اولین دبیرستان یزد خوب است

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در همین رابطه مذاکراتی با دستگاه های مرتبط اقتصادی در خصوص افزایش تسهیلات انجام شده است.

پژمان گفت: بمنظور تسریع در عملیات ساخت مسکن و پروژه های بازآفرینی دولت زمین های رایگان در محدوده و محلات هدف در اختیار سازندگان قرار می دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار پروژه مختلف بازآفرینی در کشور فعال است گفت: خوشبختانه پروژه های بازآفرینی فعال در سطح کشور، صدرصد تامین اعتبار شده است.

منبع: وبسایت شرکت بازآفرینی شهری ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + ده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا