آثار معماری ایرانبازسازی شدهپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتورنتودفاتردفتر معماری بوتیکرضا علی آبادیمراکز مسکونیمعماران

خانه ۶۳ درجه | رضا علی آبادی

خانه ۶۳ درجه
معمار: دفتر معماری بوتیک rzlbd (رضا علی آبادی)

موقعیت: کانادا، تورنتو
وضعیت:
ساخته شده
مساحت: ۱۵۵.۱۵ متر مربع
تاریخ ساخت: ۲۰۰۸ – ۲۰۰۹
کاربری: مسکونی
مدیر پروژه: امین شیواری
اجرا: Maxamin Corp
عکس: طراحی borXu


خانه ۶۳ درجه
خانه ۶۳ درجه

درباره پروژه  خانه ۶۳ درجه

 
این خانه در سال ۲۰۰۹ و توسط رضا علی آبادی معمار تورنتو ساخته شده است ، خانه ۶۳ درجه یک خانه مجرد و خانوادگی است که از زاویه نمای جلوی خانه، نام خود را می گیرد.
 
این پروژه سه نگرانی اساسی را به دنبال دارد – زیست محیطی ، اقتصادی و اجتماعی که با همکاری قصد دارند رویکرد جدیدی را به چهره بافت شهری دوره پسا مدرن ارائه دهند.
این ساختمان از یک توده مکعب ساده ساخته شده است و هریک از سه نگرانی که به عنوان یک ابزار عمل می کند ، هویت خود را تشکیل می دهد. زاویه ۶۳ درجه نمای اصلی ساختمان را با نور مناسب جنوبی تراز می کند و همراه با دیوار پرده دوبل ارتفاع به وضعیت گلخانه کمک می کند. واقعیت مقیاس ساختمان با میزان لعاب در قسمت بیرونی و حداقل تقسیم بندی داخلی در فضای داخلی تحریف شده است. مقرون به صرفه بودن این پروژه به سازندگان امروزی این امکان را می دهد که حتی برای پروژه های مسکن کم هزینه فکر کنند. به طور کلی ، این یک مقدمه برای آگاهی از کیفیت زندگی و محیط ساخته شده است با برانگیختن این ایده که طراحی متعلق به همه و همه جا است.
 

ادامه مطلب
ساختمان مسکونی 124 | پژمان طیبی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا