اخباراخبار نظام مهندسی

نوید اعطای پروانه نظارت و اجرا معماران داخلی

نوید اعطای پروانه نظارت و اجرا برای دانش‌آموختگان معماری داخلی

بهادر پورفاضلی چهارشنبه ۱۷مهرماه در حاشیه نخستین نشست نمایندگان معماری داخلی نظام مهندسی کشور با استادان, معماران و فعالان برجسته این حوزه در فارس  بیان کرد:‌ پروانه نظارت و اجرا برای فارغ‌التحصیلان معماری داخلی با توجه به سنوات آن‌ها پس از فارغ‌التحصیلی و آزمون‌های نظام مهندسی، ارائه می‌شود.
وی ضمن اعلام این که هدف از کسب پروانه نظارت و اجرا  به‌ رسمیت شناختن این قشر از معماران است،‌ اضافه کرد:‌به‌رسمیت شناخته شدن معماران داخلی، کسب جایگاه اجتماعی درخور و نیز اهمیت نقش آنان در زندگی امروزی هدف اصلی تلاش برای کسب این پروانه بوده است.
 
پورفاضلی همچنین گفت:‌ ایجاد نخستین انجمن صنفی معماران داخلی کشور در شیراز  تاییدیه گرفته که این اقدام به منظور ارتقای سطح کیفی معماران داخلی انجام شده است.
 
وی ادامه داد: آنان با این تفکر که توان مالی مناسب ندارند و به‌دلیل وجود معماران بزرگی که در این حوزه فعال هستند،می‌پندارند که امکان فعالیت بعد از فارغ‌التحصیلی برایشان فراهم نیست؛ اما کسب پروانه و نیز ایجاد انجمن صنفی می‌تواند امید را به جامعه دانشجویان بازگرداند.
 
نماینده فارغ‌التحصیلان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه این رویدادها از شیراز آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد هم‌افزایی جامعه معماران داخلی در سراسر کشور گسترش یابد و جایگاه شیراز نیز باعنوان قطب معماری داخلی تثبیت شود.

منبع: ایرنا

ادامه مطلب
یک ایرانی، داور یکی از بزرگترین مسابقات معماری جهان شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 14 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا