اخباراخبار مسکن

احداث ۲۱ هزار واحد مسکونی در روستاهای همدان

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان خبرداد
احداث ۲۱ هزار واحد مسکونی در روستاهای همدان

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از احداث ۲۱ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان خبرداد و گفت: در سال جاری ۲۱ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان همدان احداث خواهد شد.

حسن ظفری  با بیان اینکه شاخص بهسازی و نوسازی مساکن روستایی در کشور ۴۴ درصد است، اظهارکرد: درحال حاضر شاخص بهسازی و نوسازی مساکن روستایی در استان همدان ۵۴ درصد است که با احداث ۲۱ هزار واحد مسکن روستایی جهش قابل توجهی در شاخص بهسازی و نوسازی مساکن روستایی استان ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سالجاری ۹۰۰۰ واحد مسکن روستایی ناشی از بازسازی و ۱۲ هزار واحد از محل بهسازی و نوسازی مساکن روستایی در استان همدان احداث می‌شود.

وی با تأکید براینکه نظام و دولت بستری را برای بهسازی و نوسازی مسکن در روستاها فراهم کرده است، ادامه داد: نظام و دولت با پرداخت تسهیلات بستر مناسبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در روستاها فراهم کرده بنابراین از تمام روستائیان می‌خواهیم از این فرصت استفاده کرده و نسبت به نوسازی و بهسازی مساکن خود اقدام کنند.

ساخت و ساز واحدهای روستایی استان همدان با سرعت خوبی پیش‌ می‌رود

ظفری با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بنیاد مسکن سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را در کشور بهسازی و نوسازی خواهد کرد، یادآور شد: براین اساس سهیمه استان همدان بهسازی و نوسازی ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی است.

ادامه مطلب
وجود یک جریان پرقدرت در بازار مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان افزود: ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بهسازی و نوسازی ۱۲ هزار واحد مسکن روستایی استان همدان در نظر گرفته شده است که افراد واجد شرایط شناسایی و تشکیل پرونده شده و به سیستم بانکی معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز واحدهای روستایی استان همدان با سرعت خوبی پیش‌ می‌رود، اظهارکرد: استان همدان در بحث شاخص بهسازی و نوسازی مساکن روستایی ۱۰ درصد از میانگین کشوری جلوتر است.

ظفری با اشاره به اینکه در ۶ ماهه گذشته در زمینه بهسازی و عمران روستایی فعالیت‌های قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته است، تصریح کرد: از محل قیر یارانه‌ای افزون بر ۱۷۵ روستای استان از آسفالت معابر بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی در قالب بهسازی محیط و کالبد روستاها در استان همدان اجرا شده است، ادامه داد: تعدادی از این پروژه‌ها در هفته دولت، روز روستا افتتاح شده و تعدادی نیز در سفر ریاست جمهور به استان همدان به بهره‌برداری خواهند رسید.

در بارندگی‌های ابتدای امسال استان همدان نیز از خسارات بی بهره‌ نماند

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به خسارات ناشی از سیل فروردین امسال، خاطرنشان کرد: در بارندگی‌های ابتدای امسال استان همدان نیز از خسارات بی بهره‌ نماند به‌طوریکه بخش عمده‌ای از مساکن روستایی و واحدهای شهری دچار خسارت‌های کلی و جزئی شد.

ادامه مطلب
احیای خانه ایرانی در «شب معماری»

ظفری بیان کرد: با اقدامات خوبی که توسط تیم‌های ارزیاب صورت گرفت جمع‌بندی خوبی انجام و در نهایت میزان خسارات در واحدهای احداثی و تعمیری به تهران ارجاع و منجر به اخذ مصوبه نوسازی و بازسازی واحدهای آسیب‌ دیده شد.

وی با بیان اینکه ۷۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تعمیری و احداثی خسارت دیده در سیل امسال اختصاص یافت، گفت: براساس مصوبه اول ۳۵۵ میلیارد تومان و براساس مصوبه دوم ۳۶۰ میلیارد تومان منابع در اختیار استان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از ۹۰۰۰ واحد مسکن احداثی و بیش از ۶۰۰۰ واحد تعمیری در سیل امسال شناسایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با تأکید براینکه تمام روستاهای استان همدان دارای طرح هادی هستند، افزود: شاخص تهیه طرح هادی روستایی استان همدان ۱۰۰ درصد بوده است.

ظفری ادامه داد: در ۳۷۵ روستای استان بازنگری طرح هادی به اتمام رسیده است به‌طوریکه استان همدان در شاخص بازنگری نیز در کشور پیشتاز بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر طرح هادی ۷ پروژه اجرایی دارد، یادآور شد: در سطح ۹۲۵ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه شده که عملا در ۷۰۸ روستا اجرای طرح هادی شروع شده است.

ادامه مطلب
تبریز در سال 1326

وی با بیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی در روستاهای استان همدان ۷۵ درصد است، گفت: در ۲۵ درصد از روستاهای استان همدان اجرای طرح هادی شروع نشده است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا