اخباراخبار شهرسازی

تملک ۹ باغ در پایتخت از ابتدای سال

تملک ۹ باغ در پایتخت از ابتدای سال

 مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران از تملک ۹ باغ در پایتخت از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش آرکاو به نقل از شهرنوشت بلدیه، علی محمد مختاری در مراسم افتتاح بوستان مرضیه حدیدچی گفت: سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در راستای اجرای مصوبات شورای شهر پنجمین بوستان مخصوص بانوان را افتتاح می کند که ۳۵ هکتار است. استقبال بانوان تهرانی از این بواستان ها نشان از موفقیت این ایده است. این بوستان در دل پارک جنگلی لویزان است و پوشش حاشیه ای آن بیشتر طبیعی است و ترکیب درختان قدیمی و جدید، محیطی پاک و مفرح ایجاد کرده است.

وی افزود: بوستان های شهر تهران هم اکنون به ۲ هزار و ۲۶۸ عدد رسیده است و سرانه فضای سبز برای هر شهروند تهرانی در داخل شهر ۱۶.۶۷ متر است، در حالی که این میزان قبل از انقلاب یک متر بود. در خرداد ۵۹ دولت شهید رجایی طرح کمربند سبز تهران را تصویب کرد و بعدا این طرح در سال ۶۹ تکمیل شد. اولین کلنگ این کمربند را در محله دولت آباد و هاشم آباد زدیم. این کمربند سبز علاوه بر تغییر اقلیم تهران جلوی ساخت و سازهای بی رویه را می گیرد.

ادامه مطلب
طرح جامع شهر جدید بهارستان بازنگری شد

شهردار مخالف از بین رفتن باغات تهران بود

مختاری با تقدیر از شورای شهر پنجم برای لغو مصوبه برج باغ گفت: یکی از کارهای خوبی که شورای پنجم در دستور کار قرار داد لغو مصوبه برج باغ ها بود. این یکی از آرزوهای من به عنوان کارشناس فضای سبز در تهران بود؛ این مصوبه هم دیر لغو شد. آقای حناچی آن زمان هم که معاون معماری و شهرسازی بود از همان ابتدا مخالف از بین رفتن باغات تهران بودند.
وی خاطرنشان کرد: ما تملک باغ های تهران را شروع کرده ایم؛ حدود ۹ باغ در سال جاری تملک شده است و امیدواریم بتوانیم به خصوص در مناطق کم برخوردار از نظر سرانه فضای سبز این کار را انجام دهیم. در مناطقی که بافت فشرده مسکونی دارند باید بافت فرسوده را تملک و تجمیع کنیم.

منبع : بلدیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا