اخباراخبار شهرسازی

حاشیه نشینی بزرگترین دغدغه امروز تبریز

حاشیه نشینی بزرگترین دغدغه امروز تبریز است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ساخت و ساز غیرمجاز و رشد حاشیه نشینی بزرگترین دغدغه و معضل فعلی شهر تبریز است.

به گزارش آرکاو به نقل از خبرآنلاین ، فریدون بابایی اقدم در جلسه امروز شورای شهر تبریز با بیان مطلب فوق، اظهار داشت: وضعیت فعلی حاشیه نشینی در تبریز که در اثر ساخت و ساز غیرمجاز ایجاد شده اصلا مناسب نیست و این موضوع به بزرگترین دغدغه و معضل فعلی شهر تبریز تبدیل شده است.

وی ادامه داد: برای مقابله با این معضل، نیازمند همکاری و کمک نیروی انتظامی و البته تشکیل کلانتری ویژه ساخت و ساز هستیم تا ساخت و ساز غیرمجاز در این مناطق متوقف شود.

جهان به سرعت در حال گسترش زندگی شهری است. امروزه، سرعت رشد شهرنشینی در کشورهای در حال توسعه، بیشتر از کشورهای توسعه یافته است. در ایران شهرنشینی با روندی سریع و شتابان همراه بوده و این رشد سریع ، مسائل و معضلات زیادی برای شهرهای بزرگ ایران مخصوصا شهر تبریز بدنبال داشته است.  حجم انبوهی از جمعیت تبریز در محلات حاشیه ای شهر از دهه ۱۳۵۰ ساکن شدند. این موضوع همواره مشكلات زیاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و طبقاتی به وجود آورد كه نبود برنامه ای جامع برای مقابله با آن، امروز حاشیه نشینی را به معضل و چالش اصلی تبریز تبدیل كرده است.

ادامه مطلب
خانه مدرسه

 

منبع: خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + چهارده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا