آثار معماری ایراناستودیو تهرانبهداد حیدریبهداشتی و درمانیپروژه بر اساس ارائه به مسابقاتپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاترطرح پیشنهادی مسابقهکاربریلهستانمسابقات معماری بین المللیمعماراننیما نیان

خانه اکسیژن کراکوف | استودیو تهران

خانه اکسیژن کراکوف
معمار: استودیو تهران (نیما نیان، بهداد حیدری)

موقعیت : کراکوف، لهستان
وضعیت : 
طراحی شده 
مساحت زمین ۲۹۲ متر مربع
تاریخ ساخت : ۱۳۹۴
کاربری : مرکز درمانی
جایزه: طرح پیشنهادی مسابقه / رتبه نخست


"<yoastmark

درباره پروژه  خانه اکسیژن کراکوف

خانه اکسیژن کراکوف، یک مرکز جمعی است در شهر کراکوف لهستان، برای مبتلایان به سرطان ریه و همچنین دوستان و خانواده‌هایشان. نیاز به ساخت این مرکز، به دلیل آلودگی بیش از حد این شهر در سال‌های اخیر، و به دنبال آن، افزایش سرطان ریه است. این پروژه تلاش می‌کند با ایجاد محیطی راحت، صمیمی و دنج برای مبتلایان به این بیماری، به این جامعه صدمه‌دیده التیام ببخشد و پیام قوی امید را گسترش دهد.

خانه اکسیژن کراکوف، پاویونی با یک فضای بیرونی خصوصی در وسط آن است. موضوع اصلی این پروژه، ایجاد فضایی است که علاوه بر آنکه به استفاده‌کنندگان آن، حس حضور در فضایی را می‌دهد که متعلق به یک جامعه خاص است، در عین حال، با احساس حضور در فضایی باز و آزاد همراه است. 

با توجه به موضوع پروژه و محل قرارگیری آن (Bror Hansson Park)، با توسعه یک حس مکانی جدید و منسجم از طریق خانه اکسیژن کراکوف، تعریفی جدید به محله داده شد، تعریفی که نه تنها پاسخ‌گوی نیازهای پروژه است، بلکه یک هویت جدید به محله می‌بخشد.

ادامه مطلب
پردیس تئاتر حرفه اي شهر تهران | آرش مظفری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + ده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا