رویدادهاهمایش و کنفرانس ها

برگزاری پنجمین کنفرانس بین‌المللی “پل”

در دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام می‌شود
برگزاری پنجمین کنفرانس بین‌المللی “پل”

پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل با حضور استادان و متخصصان داخلی و خارجی روزهای ۲۶ تا ۲۷ آذرماه ۱۳۹۸ به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش آرکاو به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رهایی، رئیس پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل گفت: پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل با حضور متخصصان داخلی و خارجی از کشورهای مختلف ازجمله آمریکا، انگلیس، استرالیا، مالزی، کانادا و فرانسه ۲۶ و ۲۷ آذرماه برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته شرکت‌کنندگان تا ۲۴ آبان ماه سال جاری مهلت دارند اصل مقالات را ارائه کنند. رهایی تأکید کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس بررسی موضوعات پایش سلامت پل‌ها، ایده‌های خلاقانه ازنظر استفاده از مصالح و تکنولوژی نوین در طراحی و ساخت پل‌ها است. رئیس پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل عنوان کرد: برای برگزاری این کنفرانس مشارکت خوبی از سوی ارگان‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی صورت گرفته است.

مشارکت مؤسسه فدراسیون بین‌المللی بتن ( FIB )  در برگزاری کنفرانس 

وی افزود: در برگزاری این کنفرانس دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، تهران، صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی، تفرش و علم و صنعت ایران مشارکت دارند. این در حالی است که برخی مراکز علمی در خارج از کشور ازجمله دانشگاه استانبول و مؤسسه فدراسیون بین‌المللی بتن ( FIB ) نیز در برگزاری این کنفرانس مشارکت کرده‌اند.

ادامه مطلب
سمینار مدیریت پروژه برای معماران

رئیس پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل گفت: در برگزاری این کنفرانس وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، شرکت آزادراه تهران شمال، شرکت مترو تهران، شهرداری تهران، معاونت فنی و عمرانی وزارت کشور، انجمن شرکت‌های راه‌سازی، انجمن شرکت‌های ساختمانی، جامعه مشاوران، انجمن مهندسان عمران ایران و انجمن مهندسی پل نیز مشارکت کرده‌اند.

رهایی افزود: در این کنفرانس دو روزه ۵ کارگاه آموزشی با محوریت طراحی و بهسازی پل‌ها، پایش سلامت پل، بهسازی لرزه‌ای پل‌ها، “آب شستگی، هیدرولیک و هیدرولوژی پل‌ها” برگزار خواهد شد.وی همچنین به دریافت تعداد قابل‌توجهی مقاله از کشورهای مختلف ازجمله آمریکا، انگلیس، استرالیا، مالزی، کانادا و فرانسه اشاره کرد.

رئیس پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل گفت: مهم‌ترین هدف از برگزاری این کنفرانس آشنایی محققان و مهندسان با آخرین یافته‌های علمی در مهندسی پل است. رهایی گفت: برگزاری این کنفرانس فرصت و زمینه برای ارائه تجربیات علمی و اساتید، دانشجویان و مهندسان کشور را فراهم می‌کند.

پل ها جزو گران‌ترین سازه‌ها به‌شمار می‌روند

رهایی خاطرنشان کرد: پل‌ها جزو گران‌ترین سازه‌ها به‌شمار می‌روند و با توجه به اینکه پل‌ها زمینه توسعه ارتباطات و حمل‌ونقل را در کشورها فراهم می‌کنند، بنابراین برگزاری این کنفرانس می‌تواند کمک شایانی به حل مشکلات مختلف در زمینه‌های عمرانی، راه و راه‌آهن کند.

ادامه مطلب
طراحی تالار فرهنگی-اجتماعی شهر جدید پرند

رئیس پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم طی دو روز برگزاری این کنفرانس ۸۰ مقاله ارائه شود. رهایی گفت: همچنین در حاشیه این کنفرانس بازدیدهایی از مسیر آزادراه تهران شمال، مترو تهران و دیگر بناهای ساخته‌شده توسط وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

طبق اعلام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وی اظهار کرد: در کنار این کنفرانس، نمایشگاهی از شرکت‌ها و مؤسساتی که مصالح مربوط به ساخت پل در داخل کشور تولید می‌کنند و شرکت‌هایی که کارهای بدیع و مهمی در پل‌سازی انجام دادند، برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا