آثار معماری ایرانپروژه بر اساس ارائه به مسابقاتپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاتردفتر معماری بن سارساختمان های اداریکاربریمحمد مجیدیمسابقات معماری داخل کشورمعماران

ساختمان اداری مطهری | دفتر معماری بن سار

ساختمان اداری مطهری
معمار:دفتر معماری بن سار (محمد مجیدی)

موقعیت : ایران، تهران
وضعیت :
ساخته شده 
مساحت زمین : ۴۵۰ مترمربع
مساحت زیربنا : ۲۰۰۰ مترمربع
تاریخ ساخت : ۱۳۸۲
کاربری: مسکونی
کارفرما: حسین قندچی
جایزه : منتخب هیات داوران مسابقه معمار ۸۶


ساختمان اداری مطهری
ساختمان اداری مطهری

درباره پروژه  ساختمان اداری مطهری

کارفرمای پروژه خواستار طراحی یک ساختمان اداری، با زمینه کاری ناشناخته بود. بنابراین ، ما هیچ موضوع خاصی را برای تولید مفهوم مرتبط در نظر نگرفته ایم. ما باید یک نقطه نظر برای پروژه ای داشته باشیم که می تواند در ساختمان اداری اعمال شود که هر نوع از کاربران با حوزه کاری خود می توانند از آن استفاده کنند. بنابراین ، ما واحدهای اداری را در هر طبقه به گونه ای ترتیب می دهیم که بتوان فقط از آن به عنوان یک دفتر استفاده کرد ، دو دفتر جدا شده در یک طبقه یا یک دفتر متحد در یک طبقه در صورتی که هر طبقه جداگانه اجاره شود. در حقیقت ، اگر مشتری بتواند شرکتی برای خرید آن پیدا کند ، یکی از بهترین گزینه ها استفاده از کل ساختمان به عنوان دفتر مرکزی یک شرکت است. این برنامه به ترتیب دو واحد در هر طبقه در جنوب و شمال ساختمان را براساس تقارن و نسبت زمین انجام داد. ابزار ، خدمات و دسترسی عمودی (آسانسور و راه پله) در مرکز ساختمان جمع شده اند تا از راندمان M&E بیشتر و اختلال کمتری برای ورودی های دفاتر استفاده کنند.

ادامه مطلب
موزه لوور در تهران | هورشارطرح

برای طراحی نما ، ما یک لایه را در نظر گرفتیم که مانند پرده ای عمل می کند که بیشتر در مطب ها استفاده می شود. این پرده به عنوان یك خط افقی رخ داده است كه در بعضی از نقاط تغییر شکل می یابد مانند اینكه در قسمت بالا و پایین پرده های اداری تغییر می یابیم تا طرف دیگر را ببینیم. این لایه از نما با خیابان جمعیت در ضلع شمالی کار می کند. نمای جنوبی که ساده تر و آرام تر است با حیاط داخلی ساختمان که به عنوان خیابان شلوغ نیست ، کار می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا