آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاتردفتر معماری تداوم پویارضا صیادیانساختمان های اداریسارا کلانتریکاربریمعماران

طراحی دکوراسیون دفتر اداری مدرن| دفتر معماری تداوم پویا

طراحی دکوراسیون دفتر اداری مدرن
معمار: دفتر معماری تداوم پویا (سارا کلانتری، رضا صیادیان)

موقعیت: ایران، تهران، جردن
وضیعت: ساخته شده
کاربری: اداری
تاریخ: ۱۳۹۳


دکوراسیون دفتر اداری مدرن
دکوراسیون دفتر اداری مدرن

درباره پروژه طراحی دکوراسیون دفتر اداری مدرن

در آغاز کار ما شروع به مطالعه در مورد این شرکت نمدیم و فعالیت ها، نمودار سازماندهی و روابط داخلی این شرکت را تجزیه و تحلیل نمودیم تا به شناخت دقیق از کارکتر و ماهیت آن برسیم. BAT دارای رویکرد مدیریت هسته مانند است و بر اساس این رویکرد مدیریت می شود. هر بخش دارای مدیر مربوط به خود است و تمام این مدیران به هسته مرکزی شرکت متصل هستند. همچنین ارتباط بین اعضای شرکت پیچیدگی های خاص خود را دارد. به منظور درک این روابط کاری، نمودارهای متعدد از رفتار کارکنان و حضور آنها در طول روز و شب، توسط تیم طراحی تولید شد.

درک مسائل کارکنان در طراحی

در مرحله بعد، پرسشنامه هایی برای کارکنان BAT تهیه و تدوین شد که در این پرسشنامه ها از کارکنان خواسته شد تا مشکلات شان و همچنین انتظارات آنها از فضای کاری را ذکر کنند. ما برای رسیدن به هدف، به درک دو مسئله مهم نیاز داشتیم: ابتدا برای درک دقیق مسائل کارکنان علاوه بر درک ما و دوم، شناسایی روحیه کار هر فرد و در نظر گرفتن این روحیه به عنوان یک نمونه موردی در فضایی که برای آنها طراحی می کنیم.بر اساس مطالعات انجام شده، ایده اصلی ما به صورت سازماندهی فعالیت ها در یک فضای کاملا بدون مرز و شفاف شکل گرفت. دلیل طراحی فضایی شفاف و بدون مرز میان کارکنان، افزایش رابطه بین اعضا در بالاترین سطح ممکن بود. بر این اساس، فضای کاری توسط پانل های شفاف تقسیم بندی شد و برای کارها و فعالیت های اصلی شرکت نیز، فضاهای باز طراحی شدند.

ادامه مطلب
ویلا دیوار | دفتر معماری آو

در فرآیند طراحی میزهای کاری کارکنان و شکل قرار گیری آنها، ما حریم خصوصی هر فرد و نیز شفافیت را در نظر گرفتیم. در نهایت به این ایده رسیدیم که میزهای کاری به صورتی که در تصاویر زیر مشاهده می نمایید، به صورت روبروی هم قرار گیرند و باکس های فلزی که نقش گلدان را نیز داشتند برای مخفی کردن کابل های الکتریکی و شبکه و … مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، این فضای سبز محدود که در فضای کاری مورد استفاده قرار می گیرد.دارای اثر زیبایی شناسی نیز هستند و سبزی آنها، باعث طراوات فضای کاری و در نهایت کارکنان، خواهد شد.

چند نکته دیگر طراحی

همچنین در این باکس های فلزی از لایت استفاده شد که در نهایت تبدیل به لایت باکس (جعبه های نورانی) شدند که زیبایی کار را دو چندان خواهند کرد.نکته دیگری که اشاره به آن ضروری به نظر می رسد، بحث طراحی سقف کاذب است. سقف کاذب در فضاهای مختلف، به صورت ماژول های جداگانه ای طراحی شدند. اگرچه این ماژول ها با یکدیگر متفاوت هستند اما در یک نگاه کلی همه ماژول ها عضوی از یک ساختار کل، به نظر خواهند رسید.

 

ادامه مطلب
طراحی نما معماری ساختمان مسکونی اصفهان | دفتر فرایند منطقی در طراحی معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا