آثار معماری ایرانبازرگانی و دفاترپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهرانساختمان های اداریکاربریکامیاب پرنیانچیمعماران

نمای ساختمان اداری – تجاری پونک | کامیاب پرنیانچی

 نمای ساختمان اداری – تجاری پونک
معمار: کامیاب پرنیانچی

موقعیت : ایران، تهران
وضعیت :
ساخته شده 
تاریخ ساخت : ۱۳۹۵-۱۳۹۶
کاربری: اداری – تجاری
همکار طراحی: بهادر گل پور
مدل سازی سه بعدی و ارائه: شاهرخ شامعلی نیا
کارفرما و مجری: شاهرخ ولیدی – حسن محقق


درباره پروژه  نمای ساختمان اداری – تجاری پونک

ساختمان به نوعی به عنوان یک توده حجمی یکپارچه به نظر می رسد که اجزاء آن با شکاف ها و درزهایی از هم تفکیک شده اند. انسجام کلی مجموعه از طریق حرکت پیوسته مصالح از سطحی به سطح دیگر مورد تأکید قرار گرفته است. اختتام نماها از هر جهت به سطحی بدون بازشو و صلب، به عنوان یکی از ویژگی های فرم به کار گرفته شده است از طرفی ایجاد تمایز در طبقه فوقانی از تکرار بیش از حد طبقات کاسته است.

با در نظر گرفتن امکانات اجرایی کارفرما، سعی شده است از تکنولوژی و سیستم هایی استفاده گردد که به طور معمول در پروژه هایی با مقیاس مشابه قابل دسترس باشد. بدین منظور جزئیات اجرایی با دقت و حساسیت ویژه طراحی شده است. همچنین کیفیت عملیات اجرایی در مراحل مختلف مورد پایش قرار گرفته است. 

ادامه مطلب
برج‌ هایی که نمی‌گذارند کوه‌ها را ببینیم

استفاده از سنگ بادبر و صیغلی که از نظر رنگ نسبتاً مشابه اند، به ایجاد هماهنگی کمک می کند. همچنین سنگ تراورتن به عنوان مصالح غالب ساختمان به همگونی بیشتر با ساختمانهای نسبتاً شاخص مجاور منجر شده است. استفاده از فلز به رنگ تیره تأکید بیشتری بر عمق سایه ها خواهد داشت. این اجزاء بعنوان مفصل هایی برای اتصال اجزاء اصلی به یکدیگر عمل می کنند. استفاده از چوب علاوه بر ایجاد تنوع در طرح، در تقویت ارتباط با ساختمان شاخص روبرو تأثیر گذار می باشد.آنچه که از ابتدا مورد توجه تیم طراحی بوده، عبارت است از پدید آمدن ساختمانی است که به اندازه کافی شاخص باشد و به اندازه کافی با محیط پیرامون هماهنگی داشته باشد.

این پروژه بعنوان طرح برگزیده در کمیته نما و منظر شهری در شهرداری منطقه ۲ تهران معرفی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا