اخباراخبار شهرسازی

بهبود كيفيت زندگی شهری هدف اصلی شهرسازی

معاون وزير راه و شهرسازی:
بهبود كيفيت زندگی شهری هدف اصلی برنامه ريزی های شهرسازی در كشور است

 

معاون شهرسازي و معماري وزير راه و شهرسازي گفت: بهبود كيفيت زندگي شهري هدف اصلي برنامه ريزي هاي اين بخش در كشور است.
پيروز حناچي روز شنبه در آيين توديع و معارفه مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي افزود: يكي از مهمترين راه هاي رسيدن به اين هدف، آسيب شناسي از فعاليت هاي دوره هاي گذشته و اقدام خردمندانه است كه اين امر در دوره گذشته بسيار كمرنگ بود.

وي اضافه كرد: در كنار آسيب شناسي بايد از نگاه بخشي به موضوع شهرسازي اجتناب كنيم چراكه اين نگاه ما را به مقصد نمي رساند.
وي اروميه را يكي از شهرهاي در آستانه تبديل شدن به كلانشهر در كشور عنوان كرد و ادامه داد: براي دريافت نتايج بهتر در آينده، مديران شهري اروميه و اثرگذاران بخش شهرسازي بايد از هم اكنون براي سال هاي آتي برنامه ريزي كنند و در اين مسير از قابليت ها و ظرفيت هاي اروميه و استان بيشترين بهره را ببرند.

معاون شهرسازي و معماري وزير راه و شهرسازي اظهار كرد: در كنار توجه به مزيت هاي درون شهري و درون استاني مي توان از تجربه هاي شهرهاي بزرگ دنيا و ايران بيشترين بهره را برد تا با سرعت و شتاب بيشتري به اهداف از پيش تعيين شده در راستاي شهرسازي بهتر رسيد.
حناچي با قدرداني از فعاليت هاي خليل محبت خواه در سمت مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي اظهار اميدواري كرد كه در دوره جديد، شاهد حركت رو به جلوتر در اين استان در حوزه هاي مرتبط با اين اداره كل باشيم.

ادامه مطلب
مجتمع مسکونی 19 (Îlot 19) | فرشید موسوی

حاشيه نشيني يک معضل جدی

قربانعلي سعادت استاندار آذربايجان غربي هم در اين جلسه با اشاره به فعاليت هاي خوب انجام شده در حوزه راه و مسكن در استان گفت: طولي بودن، وجود فاصله حدود ۷۰۰ كيلومتري بين شمالي ترين و جنوبي ترين شهر، راه هاي پيچيده و حتي صعب العبور، مهاجرت به شهرهاي بزرگ و وجود روستاهاي نزديك و چسبيده به شهر از جمله مواردي است كه بايد مورد توجه مديركل جديد راه و شهرسازي استان باشد.
وي افزود: حاشيه نشيني شهري يكي از معضلات جدي شهرهاي بزرگ آذربايجان غربي است كه تبعات زيادي نيز دارد و اميدواريم براي بهبود اين وضعيت تدابير بهتري انديشيده شود.
وي اضافه كرد: يكي از مهمترين مزيت هاي آذربايجان غربي، وجود قابليت هاي گردشگري است كه اين حوزه نيز تا حد زيادي به موضوع راه و زيرساخت هاي حوزه حمل و نقل وابسته است كه نقش راهسازي را در راستاي توسعه استان دوچندان نشان مي دهد.

استاندار آذربايجان غربي با اشاره به وجود نيروهاي متخصص و متعهد در اداره كل راه و شهرسازي استان اظهار كرد: اميدواريم از توان علمي، عملي و تجربي اين افراد بيش از پيش بهره برده شود.
خليل محبت خواه و داريوش نصر مديران كل سابق و كنوني راه و شهرسازي آذربايجان غربي نيز در اين جلسه به ترتيب به ارائه گزارش عملكرد و راهبردهاي دوره مديريتي خود پرداختند.
در پايان اين جلسه از خدمات شش ساله خليل محبت خواه مديركل سابق راه و شهرسازي آذربايجان غربي قدرداني و داريوش نصر به سمت مديركل جديد اين دستگاه اجرايي منصوب و معرفي شد.
محبت خواه با حكم وزير راه و شهرسازي به سمت مديركل راه و شهرسازي اردبيل منصوب شده است.
نصر نيز پيش از اين مديركل راه و شهرسازي لارستان فارس بود.

ادامه مطلب
بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم رضوی نهایی شد

منبع : ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − شانزده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا