اخباراخبار معماری

آغاز سلسله نشست‌های «معماری معاصر مساجد»

در فرهنگستان هنر برگزار می می شود
آغاز سلسله نشست‌های «معماری معاصر مساجد»

 

 در این سلسله نشست‌ها که با حضور استادان و صاحب‌نظران حوزه معماری و شهرسازی از پاییز ۹۸ به مدت ده جلسه در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد، معماری مساجد به‌عنوان شاخص‌ترین تجلی کالبدی بنیان فرهنگی‌مذهبی جامعه، بررسی می‌شود.

آغاز سلسله نشست‌های معماری معاصر مساجد، با طرح بنیان نظری آغاز و با معرفی تجارب شاخص معماری معاصر مساجد دنبال می‌شود و در ادامه با استفاده از تجارب شاخص در کشورهای اسلامی و معرفی تجارب داخلی، بیانیه‌ای با خِرد جمعی و اخذ دیدگاه‌های متخصصان تدوین می‌شود و جهت تبدیل‌شدن به یک سند سیاست‌گذاری، به شورای عالی شهرسازی ارائه خواهد شد و با تصویب و ابلاغ آن، راهنمایی برای هدایت صحیح جریان معاصرسازی مساجد فراهم می‌شود.

نشست اول از سلسله نشست‌های “معماری معاصر مساجد” به دبیری محمدسعید ایزدی و با سخنرانی سیدمحمد بهشتی و شهرام پازوکی ۱۴ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فرهنگستان هنر  واقع در خیابان ولیعصر، تقاطع طالقانی برگزار می‌شود و حضور برای عموم آزاد و رایگان است.

گفتنی است گروه معماری و شهرسازی از جمعی از متخصصان و کار آزمودگان در حوزه‌های مدیریت و سیاست‌گذاری کلی معماری و شهرسازی، مسکن، میراث فرهنگی، آموزش معماری و شهرسازی، پژوهش، تاریخ معماری و مرمت تشکیل شده است. این گروه به ریاست سید محمد بهشتی شیرازی و دبیری رضا جان نثاری به فعالیت می پردازد.

ادامه مطلب
حبیبه مجدآبادی

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا