آثار معماری ایراناحسان توسلیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترساختمان های اداریسولماز تاتاریکاربریگروه طرح و ساخت ازنوگیلانمعماران

ساختمان اداری آستارا | گروه طرح و ساخت ازنو

ساختمان اداری آستارا
معمار: گروه طرح و ساخت ازنو (احسان توسلی، سولماز تاتاری)

موقعیت : ایران، گیلان
وضعیت :
طراحی شده 
تاریخ ساخت : ۲۰۱۵
کاربری: اداری
همکاران طراحی: نیلا شاه محمدی، رعنا قمرصورت، مهسا صفرخانلو
کارفرما : شرکت آروین پلاست فیلم، آقای مهران فکری


ساختمان اداری آستارا 
ساختمان اداری آستارا

درباره پروژه  ساختمان اداری آستارا 

پروژه ی اداری-اقامتی آستارا برای تامین فضای اداری کارخانه ی تولید سلفون در طبقات همکف و اول و اقامتگاه مهمانان این کارخانه در طبقات بالاتر به دفتر ارجاع داده شد. تنوع عملکردی بنا و اقلیم معتدل سایت پروژه، نیازمند بنایی بود که در عین رسمی بودن، بتواند احساس صمیمیت را به مخاطبین القا نماید. این مهم از طریق خرد شدن حجم و سازماندهی راست گوشه ی آن محقق گردید و کرکره های چوبی علاوه بر کنترل دید و نور، خودمانی شدن بنا را تقویت نمود. گذشته از رشته پلکانی قوی زیر نورگیر سقفی پر ارتفاع، دسترسی های مستقل به طبقات از طریق پله و بالابر خارجی در اطراف حجم مهیا گردید.

طراحی فضای داخلی با ااستفاده از المان های مدرن و تا حد امکان دیوارهای شفاف و کوتاه صورت گرفت تا فضایی دلباز، خوانا و انعطاف پذیر را به کاربران ارائه نماید. ضمنا حضور کابل های عمودی محافظ در اطراف پلکان نیز علاوه بر شاخص نمودن فضای اطلاعات در لحظه ی ورود، در سایر طبقات نیز به عنوان هویتی مشترک بر شفافیت و مدرن بودن فضا تاکید می نماید. 

ادامه مطلب
خانه MB

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دوازده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا