معرفی معماران تاثیرگزارمیراث معماری ایرانی

امیر عباس ابوطالبی

نام و نام خانوادگی: امیر عباس ابوطالبی
آخرین مدرک تحصیلی/دانشگاه محل: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز – کارشناسی ارشد

بیوگرافی امیر عباس ابوطالبی

امیر عباس ابوطالبی در سال ١٣٥٦ در تهران متولد شد. بخشي از تحصيلات ابتدايي و راهنمايي را در مدارس دولتي كشور نروژ سپري كرد. در سال ۱۳۷۵ دانش آموز نمونه دبيرستان جلال آل احمد شناخته شد و با رتبه بالا وارد دانشگاه دولتي خواجه نصيرالدين طوسي تهران ، رشته عمران گرديد. وي پس از انصراف از رشته عمران و همچنين مهندسي پزشكي دانشگاه شهيد بهشتي به ادامه تحصيل در رشته مورد علاقه اش معماري پرداخت.

اميرعباس ابوطالبي در سال ١٣٨٢ پايان نامه با عنوان مجموعه تالارها و سالنهای موسیقی واقع در اراضی عباس آباد تهران را با ارائه تمام اسكيسهاي دستي و ماكتهاي دوران پژوهشش با نمره ممتاز به پشت سر گذراند و پس از يكسال كار بعنوان معمار اصلي پروژه برجهاي دوقلوي شهر شيراز و همكاري با شركت دوبارچ آرشيتكت امارات متحده به مالزي سفر كرد. در كشور مالزي پس از تجربه كارآموزي در شركت دكتر كن يانگ به عنوان طراح كانسپت در شركت بين المللی كاناري مشغول به فعالیت گردید.

پروژه های امیر عباس ابوطالبی

 از پروژه هاي قابل توجهي كه در اين شركت به عنوان طراح کانسپت روی آنها کار کرد، ميتوان به بازسازي داخلي برج یو-او-بی-پلازا اثر کنزو تانگه در سنگاپور و معماري فضاي اداري فرودگاه بين المللي كوالالامپور اشاره کرد.

ادامه مطلب
مرضیه طبائیان

امیرعباس ابوطالبی در سال ۱۳۸۸ نمايندگي شركت بين المللي سازه هاي پيش ساخته شرکت كربي آمريكا/كويت در تهران را به عهده گرفت و پروژه های متعدد صنعتی، ورزشی و ساختمانی را مدیریت کرد. او همزمان آتليه طراحي معماري اميرعباس ابوطالبي را درتهران راه اندازي و در زمینه طراحی معماری، مسابقات معماری، تحقیق، پژوهش و نویسندگی به فعالیت پرداخت که تعداد از آثار وی برگزیده مسابقات و جوایز معماری در ایران و خارج از ایران گردیده است.

اميرعباس ابوطالبي در سال ١٣٩٣ با حمايت خانه طراحان سام روي ايده انتشار نشريات تخصصي معماري در ايران متمركز شد و براي اولين بار آنرا وارد دنياي ديجيتال نمود. وي هم اكنون صاحب امتياز و سردبير نشريه معماري ويلا و مشاور دبیرخانه دائمی مسابقات معماری وزارت راه و شهرسازی می باشد و از تدریس و فعالیت در حوزه های دانشگاهی و تحقیقاتی بهره می برد. .

فعالیت های هنری امیر عباس ابوطالبی

از فعاليتهاي هنري او ميتوان به اجراي كنسرت ترانه هاي كريس دي برگ در تالار دانشكده هنر و معماري، تالار وازرت نفت، تالار ارسباران و سينما آزادي شهر تهران اشاره كرد. او همچنين تاليفاتي در زمينه معماري و موسيقي انجام داده است و هم اكنون خود را بعنوان يك محقق، پژوهشگر و خبرنگار در رشته معماري و هنر مي داند.

ادامه مطلب
ورزشگاه امجدیه |نیکلای مارکف، رولان مارسل دوبرول

منبع: مجله ویلا

 

مشاهده آثار امیر عباس ابوطالبی در آرکاو


راه‌های ارتباطی با امیر عباس ابوطالبی

آدرس:یوسف آباد- بالاتر از میدان سلماس- کوچه ۱۲/۱ – پلاک ۲
تلفن همراه: ۰۹۱۲۵۳۰۰۱۰۵
تلفن: ۲۱۸۸۰۲۴۷۰۶ (۹۸+)
ایمیل: aadesignir@gmail.com info@aadesign.ir  
وبسایت:
www.aadesign.ir
اینستاگرام: aadesign.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا