آثار معماری ایرانبهرام بادین رادپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترکاربریگروه معماری بارادمجتمع مسکونیمعماران

ساختمان کیان | گروه معماری باراد (بهرام بادین راد)

ساختمان کیان
گروه معماری باراد (بهرام بادین راد)

موقعیت : ایران، تهران، یوسف آباد
وضعیت :
ساخته شده
مساحت کل ساخته شده : ۱۲۰۰ متر مربع
مساحت سایت پروژه : ۳۵۵ متر مربع
کاربری : مسکونی
تاریخ شروع و اتمام طراحی : ۱۳۹۴ الی ۱۳۹۵
تاریخ شروع و اتمام اجرا : ۱۳۹۵ الی ۱۳۹۶
کارفرما : مهندس سر درشتی
همکاران طراحی : ترمه خلدی، بیژن خرم دل مهربان
طراح نورپردازی : بهرام بادین راد
مدیر اجرایی : حسام سردشتی _ حمید سردشتی
تیم اجرایی : مسعود یارمحمدیان _ ورهرام نوزاد
عکاس : استودیو دید
جوایز : طرح برتر منطقه ی شش شهرداری استان تهران
– طرح ساختمانی منتخب استان تهران به انتخاب شهرداری استان تهران


"<yoastmark
ساختمان کیان

درباره پروژه ساختمان مسکونی کیان

بازدیدهای اولیه و بررسی و تحلیل های سایت این پروژه ما را به پتانسیل های خاص این سایت و البته معضلات و محدودیت های آن واقف کرد. یکی از پتانسیل های مهم این سایت وجود درختان مرتفع و بسـیار با ارزش در طول سطح اشغال بنا بود. پس این امر ما را بر آن داشت که علاوه بر نما، از منظـر داخلی هم از این درختان بهره مناسبی بگیریم که ماحصل کار، قاب گرفتن این درختان در هر طبقه از ساختمان بود. در واقع ساخت تصویری زیبا از قاب عکس هایی طبیعی با تنه و یا شاخ و برگ درختان از دید ناظر داخلی ایده اصلی ما در طراحی این بنا گردید.

ادامه مطلب
خانه 45 متری | دفتر معماری اشعری و همکاران

چالش های طراحی مجتمع مسکونی کیان

اما از معضــلات موجود در ســایت مورد نظر، زاویه تند ضلع جنـوبی زمین و بنا نسبت به راستای محور شرقی – غربی زمین بود که در نهایت حل کردن این محدودیت به پتانسیلی دیگر در طراحی بدل شد. پس از رســیدن به ایده اولیه مناسب برای طراحی، فرم نهایی قاب های بدست آمده تحت تاثیر پلان طبقات و زاویه تند فوق الذکر شکل گرفت. در نهایت با تعبیه باغچه های طبیعی در این قاب ها، علاوه بر ارتباط بصـری ساکنین با سبزینه های مجاور سایت، ارتباط عملی بین ساکنین و گیـــــاهان نیز مــورد تـوجه قـرار گـرفته و بر قـــرار گردید.

طراحی داخلی مجتمع مسکونی کیان

در طراحی داخلی برای تاکید و توجه بیش تر به درختان قاب شده در بازشو های شرقی سعی در پرهیز از زیاده گویی شد و برای تاکید بصری بر مساحت واحد، سالن پذیرایی و آشپزخانه و حال خصوصی با طولانی ترین خط نور ممکن به هم دوخته شدند.

کلام آخر

همیشه همنشینی با طبیعت برای همه ما لذت بخش و خوشایند بوده است. اما در عصر حاضر و با دیدن ساختمان ها و به طور کلی معماری غالب در شهرهایمان، به جرات می توان گفت نیل به این هدف فقط با دانش، تسلط و هنر معمارانی میسر خواهد بود که در این پروژه با هم مرور کردیم.

ادامه مطلب
ساختمان پزشکان دماوند | مهندسین مشاور زما

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 9 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا