آثار معماری ایراناوژن دیزاین استودیواوژن سلیمیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاتررستورانکاربریکافی شاپمعماران

کافه رستوران ماینس وان | اوژن دیزاین استودیو

کافه رستوران ماینس وان
معمار: اوژن دیزاین استودیو (اوژن سلیمی)

موقعیت : ایران، تهرن
وضعیت : 
ساخته شده  
مساحت: ۱۸۶/۵ مترمربع
تاریخ ساخت: ۱۳۹۷
کاربری: رستوران
تيم طراحی: علی مرآتی، صابر تاجیک
مدير اجرایی: اورنگ کیانی 
تيم اجرايی: یاسر نوربخش
مدیر پروژه: امیر حسین بالازاده
نظارت: علی مرآتی
طراح سه بعدي: اوژن سلیمی
مصالح: بتن، آهن، چوب، سنگ، شیشه
كارفرما: محمد فتاح
گرافیست: اوژن سلیمی، صابر تاجیک
عکاس: محمد حسین حمزه لویی


کافه رستوران ماینس وان
کافه رستوران ماینس وان

درباره پروژه  کافه رستوران ماینس وان

کافه‌رستوران ماینس وان در طبقه منفی‌یک ساختمانی چندمنظوره، در مجاورت یکی از خیابان‌های اصلی منطقه سعادت‌آباد تهران واقع شده است. دسترسی اصلی این پروژه از طریق پله‌برقی موجود در یک باکس شیشه‌ای شفاف، خالص و درخشان است که هویت بصری متمایزی در ذهن عابرین و مخاطبین خود ایجاد کرده و این امر به عنوان یکی از مهم‌ترین کانسپت‌های طراحی هویت سازمانی پروژه در نظر گرفته شده است.

با توجه به موقعیت قرارگیری پروژه نسبت به زمین، استفاده مناسب از قابلیت‌های نورپردازی، ایجاد سیرکولاسیون مطلوب هوا، و بهره‌مندی از المان‌ها و مصالح طبیعی چون چوب، گیاه و قلوه‌سنگ‌ها، از مهمترین زمینه‌های شکل‌گیری پروژه جهت ایجاد فضایی مطلوب برای تعامل افراد با یکدیگر بوده است.

ادامه مطلب
کوشک آب سرد | حمیدرضا فضل‌الهی، پویا خزائلی پارسا

شبکه خطی سه‌بعدی موجود در پروژه منجر به ایجاد فضایی نظام‌مند با رعایت حریم خصوصی برای مخاطبانش شده و نیز خالق فریم‌های متعددی از زیبایی‌شناسی منطق‌مدار پروژه است. همچنین خطوط نور در میان لوورهای چوبی و آهنی، میزبان میهمانانی هستند که چشمانشان با کنجکاوی، حضور ریتمیک و چشم‌نواز آنان را می‌ستاید.

فضای قدرتمند بار روایتی از نبودن یک باکس سیاه‌رنگ در فضاست، باکسی که عهده‌دار عملکرد آشپزخانه در پروژه باشد. فضای خالص و تک‌رنگ بار با کانتر شیشه‌ای خود و لغزش نورهای خطی بر جداره بار، جایی برای تجمع میهمانان است تا برای لحظاتی شاهد روند تهیه سفارشات خود از نزدیک باشند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا