اخباراخبار شهرسازی

کار معماری باید کار هنری باشد نه مبتنی بر بازار

برگزاری کمیته نمای قلب پایتخت در دانشگاه تهران
معاون شهردار تهران: کار معماری باید کار هنری باشد نه مبتنی بر بازار

سیصدو سی و یکمین، جلسه کمیته بررسی سیمای شهری با حضور گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران،طالبی معاون وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و دیگر اساتید در نگارخانه دانشکده هنر های زیبا دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش آرکاو و به نقل از خبرگزاری شبستان ابتدا شراره معدنیان معاون شهرسازی و معماری منطقه، گزارشی از نحوه و علت برگزاری کمیته نمای منطقه با محوریت دانشگاه تهران گفت: هدف از برگزاری جلسات کمیته نما ، با حضور متخصصان دانشگاهی نظارت و کیفیت بخشی بر روند طراحی نماهای سطح شهر است، که اگر موارد طرح شده با حضور دانشجویان، مهندسین، حرفه مندان و ذی نفعان صورت بگیرد بسط فرهنگ و آموزش نکات موثر در طراحی نما ، سرعت و مانایی تاثیرات این کمیته را در ارتقا کیفیت نما و حراست از هویت منطقه چندبرابر خواهد کرد.

معاون شهردار تهران: کار معماری باید کار هنری باشد نه مبتنی بر بازار

پس از آن عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن تاکید بر اینکه کار معماری اصولی دارد که وقتی این اصول رعایت شود کار زیبا خواهد بود و کار معماری باید کار هنری باشد نه کاری مبتنی بر بازار ، عنوان کرد: باتوجه به وجود بناهای متعدد واجد ارزش در منطقه ۶ بازمانده از دوره های تاریخی مختلف ، حراست از این بناها که میتوانند نگهدارنده هویت قلب پایتخت باشند از جمله مسئولیتهای مدیران شهری و کمیته های تخصصی حوزه شهرسازی است.
گفتنی است شهرداری منطقه در تلاش است تا با کمک از نهادهای مربوطه بویژه سازمان میراث فرهنگی ، نگهدار این بناها و حامی حراست منطقی با ایجاد زمینه های صرفه و صلاح اقتصادی برای صاحبان این املاک باشد و ارائه راهکارهای لازم در این خصوص ازجمله مواردی بود که در این جلسه به بحث گذاشته شد.

معاون شهردار تهران گفت:این روند، باعث تطبیق هر چه بیشتر نماهای شهری با اصول طراحی سیمای منظر شهری وهمچنین حفظ و صیانت ارزش های معماری اسلامی خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت دربرگزاری این جلسات در دانشگاه تهران ایجاد امکان برقراری تعامل حداکثری حرفه و دانشگاه و نیز فراهم آوردن فرصت های دانش افزائی برای طراحان ازطریق شرکت در کارگاه ها و هم اندیشی های تخصصی با حضور اساتید دانشگاه تهران است.

ادامه مطلب
شهرهای دوستدار محیط زیست در ایران ساخته می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 13 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا