اخباراخبار معماری

تشکیل شورای تخصصی برای نمای ایستگاه‌های مترو

تشکیل شورای تخصصی برای نمای ایستگاه‌های متروی تهران

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران از تشکیل شورای تخصصی در مترو برای ارتقای وضعیت نمای ایستگاه‌ها خبر داد.

به مشارکت همگانی نیاز داریم

عبدالرضا گلپایگانی در نخستین نشست فصلی کمیته‌های نمای مناطق که عصر امروز در شورای شهر تهران برگزار شد، با بیان این که رویکرد ما در دوره جدید مدیریت شهری خارج شدن از آمار کمیت ساخت و ساز است، اظهار کرد: زمانی مدیران شهری فکر می‌کردند که حکیم هستند و آنها باید بگویند شهر چطور ساخته شود اما باید اقرار کنیم که اینطور نیست، همه از جمله افراد حرفه‌ای و دارای دغدغه باید شهر را بسازند و ما از ابزار آن را فراهم کنیم.

وی با بیان این که فقدان آن چیزی که در شهر ما احساس می‌شود نبود یک سررشته یا الگوی واحد است، افزود: برخی افراد می‌گویند چرا تهران مانند شهری چون اصفهان نیست، اما باید گفت قرار نیست اینطور باشد؛ هر شهری که متناسب با شرایط خود ساخته شود زیباست و زیبایی نیز فقط نگاه به کمیت‌ها نیست، بلکه توجه به ریشه‌های تاریخی، هویتی و نیازهای امروزی جامعه است.

تشکیل یک شورای تخصصی در مترو

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با اشاره به بازسازی خانه استاد لُرزاده که قرار است به عنوان خانه معماری مورد بهره‌برداری قرار گیرد، اظهار کرد: معماری این بنا برآمده از فرهنگ و هویت تاریخ ایران است، اما متاسفانه ما سررشته را گم کرده و به سمت تقلید و کپی کردن از معماری خارجی هستیم.

ادامه مطلب
محله‌ای که با مشارکت مردم متحول شد+ عکس

گلپایگانی در ادامه گفت: عایق کردن پوسته نما، در معماری‌های ما متداول نیست، همچنین اتصالات بین پنجره‌ها و نما نیز بسیار ضعیف است. حتی در ساختمان‌های گرانقیمت نیز این موضوع رعایت نمی‌شود و برخی نمی‌دانند چگونه کار کنند تا زوزه باد از آن رد نشود؛ هدایت آب روی نما نیز به درستی رعایت نمی‌شود و بعد از یک سال به نمای یک ساختمان تازه ساخت نمی‌توان نگاه کرد.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه رویکرد جدیدی در معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران شکل گرفته و براساس آن یک شورای تخصصی در مترو برای ارتقای وضعیت نمای ایستگاه‌های مترو تشکیل شده است.

منبع : تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا