بازرگانی و دفاتربازسازی شدهپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاترساختمان های اداریکاربریمعماران

بازسازی خانه کشاورز | گروه معماری کارند

بازسازی خانه کشاورز
معمار: گروه معماری کارند(دخی سربندی، علی شریعتی)

موقعیت: ایران ، تهران ، یوسف آباد
وضعیت: ساخته‌شده
مساحت : ۸۰۰۰ مترمربع
کاربری: بهداشتی درمانی ، خدماتی
تاریخ پروژه: ۱۳۸۷
کارفرما:خانه کشاورز


"<yoastmark
بازسازی خانه کشاورز

درباره پروژه بازسازی خانه کشاورز

اگر از منطقه یوسف آباد قصد ورود به اتوبان کردستان را داشته باشید، در خیابان ورود به اتوبان با ساختمانی ۴ طبقه رو به رو خواهید شد که نظر شما را جلب خواهد کرد. ساختمانی که کاملا قدیمی به نظر می رسد و اما به طور مشخص عملیات بازسازی نمای ساختمان روی آن صورت گرفته است. این ساختمان خانه کشاورز نام دارد و کاربری آن اداری می باشد. به منظور تامین فضاهای مورد نیاز سازمان غیر دولتی خانه کشاورز ساختمانی به قدمت ۴۵ سال در منطقه یوسف آباد توسط کارفرما خریداری و جهت بازسازی تحویل مشاور گردید. 

وضع موجود

نمای ساختمان از جنس سنگ مالون و دارای تراس سرتاسری کشیده بود.

چالش های پروژه 

باتوجه به کیفیت نامناسب سازه ساختمان و به جهت سبک نگه داشتن بارهای ساختمان تصمیم به حفظ تراس گرفتیم.از طرفی بودجه بسیار محدود تخصیص یافته از جانب کارفرما جهت اجرای نما استفاده از مصالح متنوع و دیتیلهای اجرایی پیچیده را ناممکن می ساخت. 

ایده ی اصلی بازسازی خانه کشاورز

آن طور که از سوی معماران پروژه بیان شده است، سازه ساختمان ضعیف تر از آن بوده که مقاومت اجرای طرح ها و متریال های سنگین را داشته باشد.ایده اصلی طرح نما را، الحاق پوسته ای سبک با حداقل وزن در مقابل تراس های موجود ساختمان درنظر گرفتیم. تنوع حجمی را درسطح نما از طریق تاشدن صفحه بیرونی و بازگشتن آن به سطح داخلی نما ایجاد کردیم. با به کار گیری این راهکار ، هویت مسکونی نما با حداقل دخل و تصرف به هویت اداری تبدیل گردید.تغییر روی نمای در طرح ارائه شده به این شکل بود که تاشدن صفحه بیرونی و بازگشتن آن به سطح داخلی نما را تداعی نماید. به این شکل با حفظ هویت مسکونی ساختمان و نما و حداقل تغییرات ممکن، تغییر وضعیت به شکل یک ساختمان با کاربری اداری انجام گردید

 

ادامه مطلب
مدرسه در جیرفت | on studio

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − شش =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا