اخباراخبار محیط زیست

پسماندهای کرونایی باالزامات محیط زیست امحا شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌دره:
پسماندهای کرونایی مطابق با الزامات محیط زیست امحا شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌دره گفت: پسماندهای کرونایی و بیمارستانی باید مطابق با الزامات محیط زیست امحا و دفن شود.

به گزارش آرکاو به نقل از ایسنا، توکل سلیمانی  با اشاره به وجود دغدغه‌هایی در زمینه پسماندهای کرونایی با توجه به شیوع کرونا، اظهار کرد: نظارت بر پسماندهای عفونی و کرونایی بیمارستان بوعلی‌سینا خرم‌دره و مراکز درمانی و آزمایشگاهی این شهرستان به صورت منظم توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در این بازدیدها که به صورت سرزده انجام می‌شود، نحوه رسایکل و تفکیک پسماندها و سفتی باکس شدن سرنگ‌ها و اجسام تیز و برنده و نیز نحوه امحای پسماندهای کرونایی و پساب ساکشن‌ها و نهایتا دفن بهداشتی و حمل ویژه موارد یاد شده مورد نظارت دقیق کارشناسان محیط زیست قرار می‌گیرد.

سلیمانی با بیان این‌که نظارت بر پسماند های کرونایی  به صورت سرزده و دو بار در هفته انجام می‌شود، بیان کرد: در صورتی‌ که تخلفی در امحا یا رسایکل یا نحوه بارگیری در مبدا باشد، بیمارستان به عنوان متخلف به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

ادامه مطلب
خیابان امیریه

این مسئول یادآور شد: اگر تخلف در مقصد و جایگاه زباله یا در حین حمل پسماندها باشد شهرداری متخلف و به مقام قضایی معرفی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌دره با تاکید بر این‌که پسماندهای بیمارستانی و کرونایی باید مطابق با الزامات محیط زیست امحا و دفن شود، خاطرنشان کرد: شهرداری و بیمارستان کاملا در این فرآیند باید به صورت دقیق عمل کنند.

با وجود اینکه این روزها همه به دنبال همراهی کادر درمانی در راستای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا هستند اما باز هم شاهد حضور عده‌ای در تجمعات بی‌مورد هستیم، گویا هنوز واژه تعطیلی برای برخی معنای واقعی خود را پیدا نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا