اخباراخبار محیط زیست

نظارت بر دفن بهداشتی پسماندمراکز درمانی کرمانشاه

مدیرکل محیط زیست کرمانشاه عنوان کرد:
نظارت بر دفن بهداشتی پسماندهای مراکز درمانی کرمانشاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: به منظور کاهش چرخه انتقال کرونا بر دفن بهداشتی پسماندهای مراکز درمانی استان نظارت دقیق می‌شود.

فریدون یاوری  با بیان اینکه مواد استفاده شده برای گندزدایی اماکن تأثیر چندانی بر درختان و گیاهان ندارد، اظهار داشت: به دنبال انجام ضدعفونی محیط، ترکیبات بکار رفته در این مواد را از علوم پزشکی جویا شدیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: آب ژاول رقیق شده مواد ضدعفونی کننده را تشکیل می‌دهد و از آنجا که بسیار رقیق می‌شود تأثیر چندانی بر درختان و فضای سبز ندارد.

وی گفت: البته شاید یکسری عوارض داشته باشد اما به دلیل اینکه در شرایط بحرانی هستیم و این ضدعفونی کردن محیط می‌تواند در کنترل این بیماری مؤثر باشد فعلاً از این ترکیب استفاده می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه این کار تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود، گفت: بارندگی‌هایی که داشتیم به ترقیق بیشتر و کاهش آثار مخرب آن کمک می‌کند.

یاوری در ادامه به اقدامات انجام شده جهت مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا طبق دستورالعمل‌های ابلاغ شده نسبت به ضدعفونی کردن محیط کار و سلامت همکاران اقدام کردیم و همچنین تعداد همکاران را بدون اینکه خللی در کار ایجاد شود کاهش دادیم.

ادامه مطلب
دفتر کار هوشنگ سیحون | هوشنگ سیحون

مدیریت انواع پسماندهای عفونی و پزشکی مهم و ضروری است

وی همچنین در چنین شرایطی جهت کاهش چرخه انتقال بیماری مدیریت انواع پسماندهای عفونی و پزشکی را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد وگفت: در این شرایط دفن پسماندهای بیمارستانی در بیمارستان‌هایی که برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده، با دقت بیشتری انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه بیان داشت: پسماندهای این بیمارستانها با توجه به ریسک بالای انتشار ویروس کرونا در قالب پسماندهای عفونی به محل دفن پسماندها منتقل می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: به طور مرتب گشت‌هایی محل دفن زباله‌های بی خطر سازی شده را به صورت دقیق مورد نظارت قرار می‌دهند.

یاوری خاطر نشان کرد: از آنجا که این زباله‌ها جزو زباله‌های عفونی محسوب می‌شوند توسط دستگاه‌های غیرسوز بی خطر سازی می‌شوند و تحت نظارت علوم پزشکی به صورت کاملاً بهداشتی دفن می‌شوند.

۲۳ بیمارستان استان به سیستم‌های غیرسوز مجهز هستند

وی بیان داشت: در حال حاضر ۲۳ بیمارستان در سطح استان داریم که تمامی آنها به سیستم‌های غیرسوز مجهز هستند و زباله‌ها از طریق این سیستم بی خطر سازی شده و پس از جمع آوری، به طریق بهداشتی دفن می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: در کارگروه مدیریت پسماند استان که قبل از تعطیلات عید به منظور مدیریت پسماندهای ناشی از بیماری کرونا تشکیل شد عنوان کردیم اگر چنانچه میزان پسماندها از توان سیستم‌های غیر سوز خارج بودند در برخی از بیمارستان‌ها سیستم‌های سوز داریم که در صورت نیاز می‌توانیم از این امکانات استفاده کنیم، اما تاکنون به لحاظ بی خطرسازی مشکلی نداشتیم.

ادامه مطلب
اصلاح آمار قیمت مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی

این مسئول گفت: یکی از مهم‌ترین تمهیداتی که در این نشست به آن اشاره شد موضوع فراهم کردن سطل‌های زباله مازاد است تا در مکان‌های پرتردد مردم دست کش‌ها و ماسک‌های خود را در آن بیندازند.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط خاص کنونی پسماندهای جمع آوری شده از مخازن شهری به صورت مستقیم به محل دفن منتقل و از ورود آنها به خط پردازش جلوگیری می‌شود.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا