اخباراخبار شهرسازی

تکمیل دیواره ساحلی شهر پلدختر تا پایان فروردین ماه

دیواره ساحلی شهر پلدختر تا پایان فروردین ماه امسال تکمیل می‌شود

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان، تاکید کرد: دیواره ساحلی شهر پلدختر تا پایان فروردین ماه سالجاری تکمیل می‌شود.

رضا خواجه‌ای با بیان اینکه دیواره ساحلی پلدختر تا پایان فروردین ماه امسال تکمیل می‌شود، اظهار داشت: دیواره ساحل قدیم شهر پلدختر در جریان وقوع سیل فروردین ماه سال ۹۸ تخریب شد که این امر موجب شد به زیرساخت‌ها و واحدهای مسکونی و تجاری شهر خسارات زیادی وارد شود.

وی، افزود: ساخت دیواره به طول دو هزار متر به دستور رئیس بنیاد مسکن کشور در تیرماه امسال آغاز و از طرح‌های ویژه مناطق سیل زده است که به صورت اساسی و اصولی احداث می‌شود و تا کنون با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به مراحل پایانی خود نزدیک است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان، گفت: عملیات اجرایی دیواره شهر پلدختر با پنج دستگاه حفار، حدود ۴۰ دستگاه سنگین آغاز و خاکبرداری انجام شد، از هزار و ۹۰۰ متر دیواره ساحلی تا کنون هزار و ۶۰۰ متر آن از ورودی شمال شرق تا پل شهدای دولت اجرا شد.

دیواره شهر پلدختر سیل اسفندماه جاری را شکست

خواجه‌ای با بیان اینکه در روند اجرایی ساخت دیواره  شهر پلدختر معارضان محلی و اجتماعی وجود داشت، افزود: وجود معارضان محلی روند پیشرفت کار را در مقطعی با کندی مواجه کرد.

ادامه مطلب
فصلنامه برنامه ریزی توسعه شهری و منطقه ای 3

وی، یادآو رشد: در مسیردیواره ساحلی شهر هزار و ۲۸۸ شمع با میانگین ۲۸ متر عمق اجرا شده است. رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان، افزود: تا کنون برای ساخت دیواره ساحلی شهر پلدختر مبلغ ۹۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

خواجه‌ای، گفت: دیواره ساحل شهر پلدختر سیل اسفندماه جاری را شکست و در برابر طغیان امواج خروشان رودخانه وحشی کشکان ایستاد و نشان داد این سازه قدرتمند به صورت صحیح و اصولی اجراشده و نقش مهمی در کنترل و نفوذ سیلاب به شهر دارد.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا