اخباراخبار محیط زیست

ممنوعیت ورود به مناطق تحت حفاظت محیط زیست

ممنوعیت ورود به مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان بوشهر

ممنوعیت ورود به مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان بوشهر :به گزارش آرکاو به نقل از ایسنا، بوشهر ورود به مناطق تحت حفاظت و مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اعلام این خبر افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین شروع زادآوری حیات وحش به منظور پیشگیری از جا به جایی وحوش در فصل زایمان و جلوگیری از ایجاد استرس در زمان زادآوری حیات وحش، ممنوعیت ورود به مناطق امن حفاظت شده اعمال و کنترل‌های مستمر و شبانه ‌روزی توسط ماموران اجرایی این استان درحال انجام است و با متخلفین برخورد جدی می شود.

فرهاد قلی نژاد اظهار کرد: فصل بهار هنگام زایش وحوش در طبیعت است و زایش حیواناتی چون قوچ و میش، کل و بز و سایر حیوانات در منطقه حفاظت شده و حتی سایر مناطق طبیعی اهمیت بالایی برای افزایش ظرفیت حیات وحش دارد.

این مسئول از دوستداران محیط زیست، طبیعت خواست تا ضمن همکاری با محیط بانان از نزدیکی به مناطق زادآوری حیات وحش خودداری کنند و در صورت مشاهده نوزاد جانوران وحشی، از نزدیک شدن و جابه جایی حیوانات خودداری و همچنین با مشاهده رویدادهای غیرطبیعی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست، در سطح استان اطلاع رسانی کنند.

ادامه مطلب
اصول پدافند غیرعامل در شهرسازی رعایت شود

کرونا

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا با اشاره به درصد مرگ و میر در زنان و مردان بر اثر ابتلا به کرونا، گفت: بر اساس الگوهای کشوری میزان مرگ و میر و ابتلاء در مردان بالاتر است به نحوی که آقایان ۶۴ درصد از مبتلایان و فوت‌شدگان را به خود اختصاص داده‌اند.

ویروس کرونا از چگالی و وزن بالایی برخوردار است، توضیح داد: این موضوع امکان غوطه‌وری این ویروس را در هوا خیلی خیلی کاهش می‌دهد، بنابراین به دلیل نیروی جاذبه بدیهی است که بر روی زمین و سطوح قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا