اخباراخبار محیط زیست

راهکار نجات زمین رعایت حقوق محیط زیست است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر:
راهکار نجات زمین و توسعه پایدار رعایت حقوق محیط زیست است

به گزارش آرکاو به نقل از ایسنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به مناسبت رویداد ساعت زمین پیامی منتشر کرد. در متن پیام فرهاد قلی نژاد آمده است: رویداد ساعت زمین تاکید کننده و یادآور احترام به تنها سیاره قابل زیستن و احترام به اصول محیط زیستی است. رویداد ساعت زمین می خواهد یادآوری کند که ما انسان ها باید زمین و خاک، آب و هوا را به عنوان منابع زیستی حفاظت کنیم زیرا این منابع محدود و البته لازمه حیات و زندگانی هستند.راهکار نجات زمین رعایت حقوق محیط زیست است

امروزه زمین مادر حیات ما با آلودگی های فراوان و بحران های محیط زیستی مواجه و اگر درمانی برای زخم های زیست محیطی آن را چاره نکنیم حیات زمین و سپس حیات ما انسان ها و همه موجودات زنده به خطر خواهد افتاد.

امانت دار حقوق نسل های آینده باشیم

ما انسان ها باید همه با هم با هر رنگ و نژاد، قومیت و ملیت تلاش کنیم زمین و محیط زیست خود را حفاظت کرده و امانت دار حقوق نسل های آینده باشیم.

ادامه مطلب
مسجد کبود 109 سال پیش

امسال رویداد ساعت در حالی شکل می گیرد که مردم سراسر جهان با بحران بیماری کرونا روزگاری سخت را تجربه می کنند. بحران بیماری کرونا دوباره به بشر نشان داد که بسیاری از مسائل همانند مسائل بهداشتی و محیط زیستی فراتر از مرزها بوده و بسیاری از بحران ها مرزهای قراردادی کشورها را درنوردیده و زندگی و رفاه انسان ها را نشانه خواهد گرفت. بنابراین سران کشورها در سایه صلح و دوستی در قالب توافق های بین المللی می توانند به حفاظت از محیط زیست و زمین بپردازند.

احترام به زمین و حیات انسانها باید اندیشه و هدفی فراتر از بازی های سیاسی کشورهای توسعه یافته ای باشد که با زور و سلطه خود سعی دارند کشورهای در حال توسعه را مطیع خود ساخته و حقوق زیست محیطی آنان را نادیده بگیرند. بنابراین امروز راهکار نجات زمین و توسعه پایدار آن، احترام به اصول محیط زیست هم در داخل کشورها و در سطح بین المللی و منطقه ای و در نهایت رعایت حقوق محیط زیست است.

امیدوارم کشورمان ایران عزیز، و همه دنیا با گذر از بحران بیماری کرونا روزگاری خوش و خرم داشته و همه بتوانیم با توجه به اصل پنجاهم قانون اساسی وظیفه همگانی خود را یعنی حفاظت از محیط زیست بیشتر عملی نماییم.

ادامه مطلب
جذاب‌ترین محله‌ های برلین آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا