اخباراخبار شهرسازی

افزایش رضایت شهروندان با احداث پارک‌ های چندمنظوره

افزایش رضایت شهروندان با احداث پارک‌ های چندمنظوره

مدیران شهر نشویل مرکز ایالت تنسی امریکا برای افزایش رضایتمندی شهروندان تصمیم گرفته‌اند بخش‌هایی از پارک‌ های عمومی شهر را به مرکزی برای گرد هم آمدن مردم با همراه داشتن حیوانات اهلی خود اختصاص دهند.

به دلیل شهری شدن سریع و افزایش جمعیت شهرها در قرن بیستم توجه به متناسب‌سازی فضاهای عمومی در برنامه‌ریزی‌های شهری به طور قابل توجهی کاهش یافت. در نتیجه مردم اوقات فراغت خود را اغلب در خانه‌هایشان می‌گذراندند تا جایی که حتی گاهی ممکن بود یک فرد از همسایه خود بی‌خبر باشد. معماران قرن بیست و یکم تصمیم گرفتند این روال زندگی را تغییر دهند و به همین منظور بیش از پیش به سمت احداث فضاهای عمومی، اغلب با هدف گرد هم آوردن مردم روی آوردند.

جنبش احداث فضاهای سبز گسترش یافته است تا جایی که در بسیاری شهرهای جهان که فضای کافی برای ایجاد این‌گونه محل‌ها وجود ندارد، مردم از فضای پشت بام‌های خود بهره می‌گیرند. امروزه بام بسیاری از مجتمع‌های مسکونی را پوششی سبز در برگرفته است که میزبان رویدادهای مختلف سال و حتی برگزاری نمایشگاه‌های متعدد است.

تغییراتی اساسی در فضاهای سبز سراسر شهر ایجاد کردند

برنامه‌ریزان کلانشهر نشویل برای گرد هم آوردن هرچه بیشتر شهروندان و افزایش تعاملات اجتماعی بین آن‌ها تغییراتی اساسی در پارک‌ ها و فضاهای سبز سراسر شهر ایجاد کردند.

ادامه مطلب
طراحی داخلی آژانس گردشگری سایپا | دال استودیو

آن‌ها بخشی از هر پاک را به گذراندن اوقات فراغت مردم با همراه آوردن حیوانات اهلی‌شان اختصاص دادند. فضاهای جدید ایجاد شده از دو بخش تشکیل شده است؛ سایبانی زیبا مجهز به مبلمان که پذیرای شهروندان نشویل است، در حالی‌که فضای سبز مقابل آن به حیوانات اهلی آن‌ها اختصاص داده شده است. جالب است بدانید که در بعضی پارک‌های شهر حتی فضایی ایجاد شده است که در آن مردم می‌توانند حیوانات خود را با موادی که کارکنان پارک در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند تغذیه کنند.

مردم این شهر به خصوص دارندگان حیوانات اهلی از فضاهای عمومی جدید نشویل استقبال زیادی کرده‌اند. مردم می‌توانند با صرف کم‌ترین هزینه یک روز کامل را با حیواناتشان در این پارک‌ها بگذرانند و از خدمات مختلف پارک نظیر وای‌فای رایگان و یک کافی‌شاپ کوچک بهره‌مند شوند. علاوه براین در اواخر هفته نیز رویدادهای شگفت‌انگیزی نظیر موسیقی زنده، سرو انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و تماشای فیلم در مرکز پارک در اختیار این افراد قرار می‌گیرد که باعث جذب هرچه بیشتر مردم به این فضاها می‌شود.

در بعضی از این پارک‌ ها دکه‌ای به متخصصان اختصاص داده شده است که جوابگوی سوالات مرتبط با حیوانات اهلی هستند و حتی دارندگان این حیوانات می‌توانند آن‌ها را برای معاینه نزد این متخصصان ببرند.

ادامه مطلب
شهر هخامنشی سیستان و بلوچستان

منبع: ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا