اخباراخبار مسکن

آغاز نام‌نویسی مرحله دوم طرح ملی مسکن در خراسان جنوبی

نام‌نویسی مرحله دوم طرح ملی مسکن در خراسان جنوبی آغاز شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: نام‌نویسی مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن از امروز (دوشنبه) ۱۹ اسفند در این استان آغاز شد.

وحید داعی افزود: مهلت نام‌نویسی تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند است و متقاضیان نام‌نویسی مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح به آدرس tem.mrud.ir نام‌نویسی کنند.

وی بیان کرد: افرادی که در مرحله اول، نام‌نویسی کرده و به عنوان متقاضی اولیه پیامک احراز شرایط را دریافت کرده‌اند چنانچه در بازه زمانی اعلام شده، انصراف خود را در سامانه ثبت کرده باشند، می‌توانند مجدد در این مرحله ثبت نام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مرحله محدودیت ظرفیت وجود ندارد و همه متقاضیان دارای شرایط می‌توانند ثبت‌نام کنند گفت: ثبت نام در شهر بیرجند امروز با مشکل مواجه بوده زیرا جزو سهمیه‌های اختصاصی نیست لذا پیگیر رفع مشکل هستیم که امید می‌رود از عصر امروز این مشکل نیز رفع و متقاضیان بتوانند ثبت‌نام کنند.

وی یکی از شرایط نام‌نویسی برای طرح اقدام ملی مسکن را سبز بودن فرم جیم متقاضیان اعلام کرد که این افراد نباید سابقه استفاده از تسهیلات دولتی برای مسکن را داشته باشند.

ادامه مطلب
جزئیات تشکیل شورای عالی توسعه روستایی و عشایر کشور

داعی عنوان کرد: در نوبت اول اقدام ملی برای ۲ هزار ۴۷۸ نفر واحد، متقاضی از خراسان جنوبی ثبت نام کرده‌ که در مرحله اولیه پایش، ۷۰۰ نفر فرم جیم آنها قرمز بوده است.

یکی از مهم‌ترین اقدامات وزارت راه و شهرسازی

طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» یکی از مهم‌ترین اقدامات فعلی وزارت راه و شهرسازی برای رونق دادن به تولید مسکن در کشور است و بر مبنای آن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز سهم بنیاد مسکن است که باید ساخته شود.

براساس مطالعات انجام شده نیاز مسکن استان خراسان جنوبی تا سال ۱۴۰۰ معادل ۲۸ هزار واحد مسکونی است.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان بیش از ۷۶۸ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۴۵۳ هزار نفر شهری ( ۵۹ درصد) و حدود ۳۱۵ هزار نفر در مناطق روستایی مستقر هستند.

براساس آخرین آمار مجموع خانوار شهری و روستایی استان ۲۲۳ هزار خانوار بوده که از این تعداد ۱۲۹ هزار خانوار شهری و ۹۵ هزار خانوار روستایی هستند اما تعداد واحدهای مسکونی استان ۲۱۴ هزار واحد است.

ادامه مطلب
خانه افشاریان | رنا دیزاین

ثبت‌نام مرحله اول خراسان جنوبی همزمان در طرح اقدام ملی مسکن روز شنبه ۱۸ آبان ماه امسال آغاز شد که برای ۲ هزار و ۴۷۸ واحد متقاضی ثبت‌نام کردند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا