اخباراخبار شهرسازی

ساماندهی میدان امام حسین(ع) در اولویت قرار دارد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان:
ساماندهی میدان امام حسین(ع) در اولویت قرار دارد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: طرح ساماندهی میدان امام حسین(ع) در دستور کار قرار گرفته و طرح تهیه شده در قالب فضاهای شهری، ساماندهی میدان و گذرهای پیرامون آن و با توجه به اتصال محور پیاده چهارباغ به محور خیابان سپه که در آینده پیاده راه خواهد شد، تهیه شده است.

به گزارش آرکاو به نقل از ایمنا، سیداحمد حسینی‌نیا  اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به محدودیت زمانی، ایام نوروز و حضور گردشگران، در فاز اول طرح ساماندهی رفیوژ وسطمیدان در اولویت اجرا قرار گرفته و طبق برنامه زمانبندی تا پایان سال اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در آغاز عملیات حفاری در محل دروازه دولت به منظور تأسیس ایستگاه مترو که در سال‌های گذشته انجام گرفته، آبراهی متعلق به دوره صفویه یافت شد که مسیر آن از طرف جنوب به شمال است، تصریح کرد: در آن زمان حفاری متوقف و مستندات کامل از آبراهه یافت شده، تهیه و پس از شماره گذاری کامل آجرها و تهیه نقشه موقعیت آجرها بسته‌بندی و به انبار انتقال داده شده تا پس از احداث مترو، آبراهه به صورت سایت موزه اجرا شود.

ادامه مطلب
کتابخانه شکارچیان نقطه

بازدید از آبراهه در وسط میدان منطقی نیست

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: با وجود ایستگاه امام حسین (ع) و استفاده دوره‌ای از میدان، ایجاد سایت موزه و بازدید از آبراهه در وسط میدان منطقی نیست، از این رو با توجه به هماهنگی انجام شده با سازمان میراث فرهنگی و برگزاری کمیته‌های مشترک مقرر شد مسیر آبراهه در سطح میدان به صورت نمادین و کف فرش متفاوت و نصب تابلوی راهنما اجرا و آجرهای اصلی آبراهه در داخل ایستگاه به صورت سایت موزه طبق طرحی با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان اینکه در طرح احیای محور فرهنگی تاریخی اصفهان با توجه به موقعیت خاص این میدان، این میدان دارای جایگاه ویژه‌ای است، گفت: با توجه به کمبود محورهای شرقی غربی شهر، عبور سواره در شرایط فعلی لازم است که بعد از رعایت استاندارد عرض گذرها حائز اهمیت بوده است.

حسینی‌نیا ادامه داد: تعریف عرض پیاده راه‌ها در چهار سمت میدان به خصوص مقابل شهرداری در ضلع شرقی  موجب تسهیل در امور و مرور شهروندان به طرفمیدان نقش جهان و از میدان به سمت چهارباغ می‌شود که سرزندگی میدان امام حسین (ع) را به دنبال دارد.

ادامه مطلب
آینده‌پژوهی تحولات جمعیتی اصفهان تا افق سال ۱۴۳۰

وی با بیان اینکه طرح و اجرای مسیرهای دوچرخه‌رو در چهار سمت میدان امام حسین (ع) و اتصال آن به چهار باغ عباسی ومیدان نقش جهان باعث فرهنگ‌سازی و موجب کاهش نگاه صرفاً سواره به میدان شده و زمینه استفاده کمتر از وسیله نقلیه برای شهروندان به خصوص جوانان به دنبال خواهد داشت، افزود: سنگ‌فرش میدان امام حسین (ع) موجب احترام به حرکت پیاده شهروندان خواهد شد.

فضای خاص فرهنگی را به وجود می‌آورد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: عرض مناسب چرخش در محدوده میانی میدان، وجود نورگیرهای مترو و قرارگیری آن در مرکز میدان با حداقل ارتفاع و آبنمای داخلی در محور شهرداری فضای خاص فرهنگی را به وجود می‌آورد که شهروندان بتوانند در آن حرکت کرده و در ایام خاص میدان نقش فرهنگی بیشتری را جهت سخنرانی و مراسم دیگر ایفا کند.

وی اظهار کرد: نورپردازی با پایه‌های کوتاه و در کف و ایجاد فضای سبز با کاشت گل‌های فصلی و تغییر فضا در فصول و ماه‌های مختلف باعث متنوع شدن میدان امام حسین (ع) می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا