Kengo Kuma & Associatesآثار معماری جهاناسکی شهیرترکیهتکمیل شدهدفاترکاربریمراکز فرهنگیموزهموزه ها و نمایشگاهموقعیت مکانیوضعیت

موزه هنرهای مدرن Odunpazarı

Kengo Kuma & Associates

نکات برگزیده مطلب
  • مشخصات پروژه موزه هنرهای مدرن Odunpazarı
  • هدف طراحی
  • Odunpazarı Modern Sanat Müzesi nin proje açıklaması
  • Tasarım stratejisi

موزه هنرهای مدرن Odunpazarı
معمار: Kengo Kuma & Associates

موقعیت: ترکیه، اسکی شهیر
وضیعت: تکمیل شده
کاربری: فرهنگی
مساحت: ۳۵۸۲.۰ متر مربع
تاریخ ساخت: ۲۰۱۹

کارفرما: Polimeks Holdings, INC.
مشاور سازه: SIGMA
مهندسی نما: Ateknik Structural Design

مهندسی مکانیک: TEMA Engineering and Consulting Trade Ltd.
پیمانکار عمومی: Polimeks Holdings, INC.
عکاس: NAARO, Batuhan Keskiner, Kemal Seçkin


Odunpazarı Modern Sanat Müzesi
Odunpazarı Modern Sanat Müzesi

مشخصات پروژه موزه هنرهای مدرن Odunpazarı

موزه هنرهای مدرن اودونپازاری قرار است مجموعه هنرهای مدرن ترکیه را در معرض نمایش قرار دهد. این موزه در شهر Eskisehir که صاحب آن متولد و بزرگ شده است ، برنامه ریزی شده است. این پروژه برای تحقق آرزوی مالک برای تبلیغ هنر ترکیه و کمک به فرهنگ سازی در شهر Eskisehir است. Eskisehir به عنوان یک شهر دانشگاهی شناخته می شود که جمعیت جوان در آن زیاد است و این شهر دارای فضای شاد و فعال است.

این سایت در منطقه ای به نام اودونپازاری قرار دارد. در آستانه منطقه تازه توسعه یافته شهری و منظره کوچک خانه های چوبی سنتی عثمانی واقع شده است. این خانه های چوبی ، با حجم طاقچه در سطح بالایی ، در خطوط در امتداد خیابان های کوچک پر پیچ و خم ساخته شده اند که باعث می شوند خیابان و منظره خیابانها را بپیمایند و هر چند تجربه ای بی نظیر و غیر منتظره را تجربه کنند.

ادامه مطلب
فراخوان مسابقه معماری karin dom

هدف طراحی

هدف ما این است که این کیفیت خیابان را به طراحی جدید معماری موزه که در مقیاس شهری قرار دارد منعکس کنیم. استراتژی طراحی ما این است که حجم را در کل جمع کنیم. جعبه های کوچک برای ایجاد معماری در مقیاس شهری. جعبه های انباشته شده در سطح خیابان در مقیاس خانه های اطراف خوانده می شود و به سمت مرکز موزه بلندتر می شود تا در urbanscape که خود را به عنوان یک نشانه فرهنگی جدید از منطقه اعلام می کند ، بلندتر شود.

جعبه های انباشته و در هم تنیده در اندازه های مختلفی طراحی شده اند تا مقیاس های متنوعی از فضای نمایشگاه در داخل ایجاد شود. جعبه های سطح زمین فرصت هایی را برای آثار هنری و نصب در مقیاس بزرگ فراهم می کند. جعبه ها در سطوح بالاتر کوچکتر می شوند تا آثار هنری در مقیاس صمیمی کوچکتر نشان دهند. دهلیز مرکزی ، که از بلوک های چوبی تشکیل شده است ، هر سطح را به هم متصل می کند تا نور طبیعی را از طریق چراغ قوه فوق قرار دهد. نام این منطقه “Odunpazari” به معنی “بازار چوب” به زبان ترکی است. پوشش بیرونی موزه از چوب تشکیل شده است که تاریخ و حافظه مکان را نشان می دهد ، که به عنوان بازاری در تجارت چوب فعالیت می کند.

ادامه مطلب
بازرسان میراث فرهنگی محافظان باغ تاریخی در دزفول

ترجمه اختصاصی از تیم تحریریه آرکاو، هرگونه کپی برداری از این مطلب صرفا با ذکر منبع مجاز می باشد.

Odunpazarı Modern Sanat Müzesi
mimar:
Kengo Kuma & Associates

konum: turkey, eskişehir
durum: Tamamlandı
kullanıcı: kültürel
Alan: ۳۵۸۲ m²

yil: ۲۰۱۹
Müşteriler: Polimeks Holdings, INC.
İnşaat Mühendisi: SIGMA
Cephe Mühendisi: Ateknik Yapısal Tasarım
Makine Mühendisi: TEMA Mühendislik ve Müşavirlik Ticaret Ltd.
Genel Yüklenici: Polimeks Holdings, INC.
fotoğrafçı: NAARO, Batuhan Keskiner, Kemal Seçkin

Odunpazarı Modern Sanat Müzesi nin proje açıklaması

Odunpazarı Modern Sanat Müzesi, sahibinin Türk modern sanat koleksiyonunu sergileyecek. Müze, sahibinin doğup büyüdüğü Eskişehir şehrinde planlanmıştır. Proje, sahibinin Türk sanatını destekleme arzusunu gerçekleştirmek ve Eskişehir şehrine kültürel bir katkı sağlamaktır. Eskişehir ünlü ve aktif bir atmosferdir.

Site Odunpazarı adı verilen bölgededir. Osmanlı ahşap evlerinin yeni gelişen bölgesinin eşiğinde bulunmaktadır. Konsollu hacimli bu ahşap evler, sokak manzarasını yaratan kıvrımlı küçük sokakların çizgileri boyunca inşa edilmekte ve daha sonra benzersiz ve beklenmedik bir şekilde yaşanmaktadır.

Tasarım stratejisi

Bu sokak manzarası kalitesini kent ölçeğinde yer alan müzenin yeni mimari tasarımına yansıtmayı seviyoruz. Tasarım stratejimiz, hacmi toplulaştırmak; Kentsel ölçek mimarisini oluşturmak için küçük kutuları istifleme. Dünya düzeyinde ve kentin bulunduğu alanda yığılmış kutular. İstiflenmiş ve kilitli kutular, içinde farklı sergi alanı ölçekleri oluşturmak için çeşitli boyutlarda tasarlanmıştır. Zemin seviyesindeki kutular, büyük ölçekli sanat çalışmaları ve kurulum için fırsatlar sunar. Kutular, daha küçük ve samimi ölçekli sanat eserleri sergilemek için üst seviyelerde küçülüyor. Ahşap bloklardan oluşan merkezi atriyum, her bir seviyeyi doğal ışığın yukarıdaki ışıklardan geçmesine izin verecek şekilde bağlar.

ادامه مطلب
همه پروژه‌های کلان کشور باید پیوست کاهش خطر داشته باشند

Bu alanın adı “Odunpazarı”, Türkçede “ahşap pazarı” anlamına gelir. Müzenin dış zarfı, odun alım satımında pazar olarak kullanılan yerin tarihini ve hafızasını gösteren büyük ölçüde ahşaptan ibarettir.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا