اخباراخبار شهرسازی

ریسباف به موزه مرکزی شهر اصفهان تبدیل شود

ریسباف به موزه مرکزی شهر اصفهان تبدیل شود

رئیس کمیسیون امور حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تبدیل ریسباف به موزه مرکزی شهر اصفهان می تواند به توسعه گردشگری کمک قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش آرکاو به نقل از ایمنا، نصیر ملت در نشست صمیمانه مدیران شهر با مالکان، سرمایه‌گذاران و مرمت‌گران با عنوان “میراث داران شهر اصفهان”، اظهار کرد: در گذشته برای توسعه شهر اصفهان مسیری انتخاب شده که متناسب با ظرفیت‌های شهر نبوده که نتیجه انتخاب این مسیر خشکی زاینده رود، آلودگی آب و خاک، مهاجرت بی‌رویه و بارگذاری مازاد بر ظرفیت بوده به طوری که اکنون با کاهش کیفیت خدمات شهری مواجه شده است.

وی با بیان اینکه نتیجه کاهش کیفیت خدمات مهاجرت طبقه خاص جامعه از شهر است، تصریح کرد: اگر این مسیر با همین روال تدوام داشته باشد در کوتاه مدت با شهری مواجه می‌شویم که شرایط استانداردی نخواهد داشت، از این رو باید نسبت به اصلاح مسیر توسعه متناسب با ظرفیت‌های شهر اقدام شود.

باعث توسعه گردشگری شهر خواهد شد

رئیس کمیسیون امور حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: منابعی که در جای جای شهر وجود دارد و می‌تواند با انجام اصلاحاتی تبدیل به جاذبه شود، باعث توسعه گردشگری شهر خواهد شد.

ادامه مطلب
خیابان فردوسی در تبریز

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۲۲ هزار اثر تاریخی و یک هزار و ۹۰۰ اثر ثبت شده ملی وجود دارد، تأکید کرد: در کمتر جایی از کشور یا حتی دنیا این ظرفیت‌ها در گونه‌های مختلف گردشگری وجود دارد.

ملت با بیان اینکه در اصفهان گونه‌های تاریخی و طبیعی برای جذب گردشگران وجود دارد، گفت: گردشگری سلامت، اجتماعی، علمی، ورزشی، صنعتی و معدنی اصفهان را در کشور متمایز کرده و فعالیت هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری بر افتخارات این شهر افزوده است که آثار آنها می‌تواند مقصد بسیاری از هنرمندان باشد.

وی با بیان اینکه از ۳۰۰ رشته صنایع دستی، ۲۰۰ رشته متعلق به اصفهان است، گفت: اصفهان در زمینه هنرهای ترسیمی، نمایشی، موسیقی و شعر و ادبیات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

رئیس کمیسیون امور حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: اصلی‌ترین مسیر برای توسعه شهر مبتنی بر ظرفیت‌های واقعی تاریخی، هنری، فرهنگی و تمدنی شهر است.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۲۰ میلادی مجموعه اقدامات، پروژه‌ها و رویدادهایی را در قالب طرح گردشگری اصفهان ۲۰۲۰ رقم خواهیم زد که مسیر توسعه شهر را به سمت گردشگری پیش ببرد، خاطرنشان کرد: بهبود کیفیت زندگی شهروندان و بهبود زیست‌پذیری شهر با انجام این اقدامات محقق می‌شود.

ادامه مطلب
انجماد قیمت در بازار مسکن

اولویت اصلی مدیریت شهری حرکت بر مبنای حمایت از توسعه گردشگری است

وی با بیان اینکه اولویت اصلی سال آینده شهر اصفهان فعالیت و حرکت بر مبنای حمایت از توسعه گردشگری است، اظهار کرد: در ادارات و وزارتخانه‌های مرتبط کارگروه ویژه برای حمایت همه جانبه از طرح توسعه گردشگری اصفهان ۲۰۲۰ تشکیل شده است.

ملت تأکید کرد: سال ۲۰۲۰ دروازه ورود ما به توسعه مبتنی بر ظرفیت‌های گردشگری است البته باید اقدامات عملیاتی انجام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر حمایت از توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر، گفت: بخشی از این اقدامات توجه به اقامتگاه‌ها است؛ باید تلاش شود گردشگر در شهر حضور پیدا کند، ماندگاری داشته باشد و البته با رضایتمندی از شهر خارج شود.

وی افزود: برای جلب رضایت گردشگران باید امکانات مورد نیاز فراهم شود که یکی از ملزومات اقامتگاه مناسب است.

ملت با بیان اینکه با توجه به محدودیت‌های موجود برای توسعه هتل‌ها و ظرفیت محل‌هایی که قابلیت تبدیل به اقامت گاه دارد، می‌توان در این راستا گام‌های خوبی برداشت، تصریح کرد: باید نقش تسهیل‌گری به خوبی ایفا شود تا تعداد اقامتگاه‌ها افزایش یابد و برای افراد سرمایه گذار انگیزه لازم ایجاد شود.

ادامه مطلب
بازگشایی سرای سعدالسلطنه قزوین همراه با پرواز کبوتران

وی با اشاره به اهمیت و ارزش خانه‌های تاریخی و کمک آن به توسعه اقتصادی، ادامه داد: امروزه مالکان خانه‌های معمولی درصدد هستند از طریق راهکارهای مختلف، برچسب تاریخی را برای خانه‌های خود دریافت کنند.

اصفهان را به جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری برسانیم

رئیس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد: باتوجه به ظرفیت فوق العاده شهر اصفهان و با یک هدف‌گذاری و نقشه راه درست، بتوانیم اصفهان را به جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری برسانیم.

وی با بیان اینکه سال آینده مناطق ۱۵ گانه شهر ملزم هستند پروژه‌های محرک را در مناطق خود اجرا کنند، افزود: تبدیل کارخانه ریسباف به موزه مرکزی شهر یکی از اتفاقات بزرگی است که می‌تواند رقم بخورد.

ملت گفت: طرحی در حال آماده‌سازی است مبنی بر اینکه در قالب اداره‌ای جداگانه بتوانیم جوابگوی مطالبات سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری باشیم تا سرمایه گذاران با کمترین اتلاف وقت بتوانند به اهداف خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دوازده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا