آثار معماری ایراناستودیو آدمونپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترکاربریکافی شاپمراکز خدماتی

برگر اسی

استودیو آدمون

نکات برگزیده مطلب
  • مشخصات پروژه برگر اسی
  • الهام از شهر ، فرهنگ ، عملکرد
  • طراحی داخلی
  • مبلمان
  • گیاهان سبز

برگر اسی
معمار:
استودیو آدمون

موقعیت: ایران، تهران
وضیعت: ساخته شده
مساحت زیربنا: ۱۱۰ مترمربع 
کاربری: خدماتی
تاریخ ساخت: ۲۰۱۷
عکاس: پرهام تقی اوف، مهدی کلاهی


برگر اسی
برگر اسی

مشخصات پروژه برگر اسی

برگر اسی یک رستوران صمیمی دنج است که در خیابان سهروردی تهران واقع شده است و بسیار نزدیک به فضای تجمع مردم در میدان پالیزی است. قبل از مأموریت استودیوی آدمون برای طراحی این پروژه ، این مکان به عنوان شاخه ای از یک رستوران کاملاً مشهور زنجیره ای مورد استفاده قرار گرفته بود و به رغم قرار گرفتن در یک محله شلوغ ، نمی توانست مشتری کافی را به خود جلب کند و این باعث می شود که تعجب کنیم که چه می گذرد. فروشگاه های آب میوه و رستوران های کوچک در حوالی میدان پالیزی که مردم مناطق مختلف تهران را به خود جلب کرده است.

در حالی که این مکانها امکانات قابل توجهی (حتی فضای نشیمن) را ارائه نمی دادند اما مشتری های آنها رضایت بخش و از نظر محتوا به نظر می رسید. به نظر می رسید کمبود امکانات برای مشتریانشان اهمیتی ندارد بنابراین باید در این میدان چیزی مهمتر وجود داشته باشد و برای تیم طراحی بسیار جالب بود. احتمالاً افراد می توانند یکی از نیازهای دیگر خود را در این میدان ، نیاز به آزادی ، انتخاب و روابط اجتماعی برآورده کنند. آنها دوست دارند عاری از ضروریات و مضرات باشند و شادی و هیجان یک فعالیت اجتماعی را با دیگر انسانها به اشتراک بگذارند.

ادامه مطلب
باغ شاه

الهام از شهر ، فرهنگ ، عملکرد

با توجه به اینکه این محله بدون فرهنگ آن برای مردم مطلوب نیست واقعیت مهمی بود. بنابراین ، این طرح بر اساس شهر و محله به عنوان زمینه حضور و خرده فرهنگ های مردم ساخته شده است ، و تیم تصمیم به ایجاد فضایی بهم پیوسته با الهام از شهر ، فرهنگ ، عملکرد و رویدادهای اجتماعی عمومی گرفتند. بهترین راه حل برای دستیابی به این هدف ، فراتر از الگوهای منظم طراحی رستوران ها و ایجاد فضای یکپارچه با استفاده از سیستم عامل هایی است که وظایف مختلف فرعی را ایجاد می کنند.

طراحی داخلی

سکوهایی که به میزها ، میزها به صندلیها ، صندلیها به پله ها ، پله ها به سکوها تبدیل می شوند ، به طور مشابه با تبدیل سطوح به یکدیگر ، یک تجربه فضایی متفاوت از فرهنگ محله ایجاد شد. الگوی طراحی مبتنی بر هندسه ساختار شهری بود. تقاطع خطوط و خیابانهای ساختمانهای اطراف ، مرزهای سکوهایی را که از کف خارج شده اند ، قدم به قدم ، ایجاد افق های مختلف از طریق یک فضای شهری ، و گاه ایجاد یک گوشه خصوصی و دنج مناسب برای جلسات خصوصی و یا بلند تعریف می کند. مرحله اجرای موسیقی تئاتر یا تئاتر دانشجویی یا یک فضای باز برای انتظار ، جمع شدن ، تصمیم گیری یا انتخاب.

ادامه مطلب
خانه شماره 7 | دفترمعماری آینه

مبلمان

جداول و صندلی هایی به طور همزمان سبک و ارزان ، ساخته شده از طبل های کابل چوبی ، برای ایجاد یک فضای صمیمی و دنج رایگان با پتانسیل شخصی سازی ، به سکوها اضافه شده اند و به هر کاربر این فرصت را می دهند که فضایی متناسب با روحیه خود را انتخاب کند. گاهی اوقات او می تواند یک سکوی نیمکت مانند سایر افراد را برای شروع گفتگو در یک فضای اجتماعی یا داشتن یک قلمرو شخصی در محیط شهری رستوران ، برای تجربه یک فضای شخصی آرام و ایمن انتخاب کند.

گیاهان سبز

استفاده از گیاهان سبز با تعیین مرزهای منتهی به فضای قابل خواندن تر و همچنین ایجاد دیوارها به عنوان پشتیبان مردم برای تقویت هرچه از فضای مورد انتظار پیش بینی شده بود ، افزودن احساس ایمنی به فضا. علاوه بر این ، گیاهان با محدود کردن دید ، حریم خصوصی را تقویت کرده و یک باغ فعال و پر جنب و جوش را با سیستم عامل ها ایجاد می کردند. سرانجام به منظور اتصال کامل این باغ با شهر ، درهای آن به روی آن باز شد و کف رستوران و سکوها با ماده ای مانند عابر پیاده پوشانده شده و تاری ایجاد مرز بین داخل و خارج برای ایجاد رستوران که یک فضای شهری در چارچوب شهر است.

ادامه مطلب
خوابگاه دانشگاه جندی شاپور (شهید چمران)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دوازده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا