آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترطراحان و بناکنندگان زاو فاطمه رضایی فخر آستانهکاربریلاریجانمحمدرضا قدوسیمراکز مسکونیمعمارانویلا

ویلا تارا

استودیو معماری زاو

نکات برگزیده مطلب
  • مشخصات پروژه ویلا تارا
  • مفهوم معماری
  • استدلالها

ویلا تارا
معمار:
استودیو معماری زاو ( محمدرضا قدوسی، فاطمه رضایی )

موقعیت: ایران، لاریجان
وضیعت: ساخته شده
مساحت زیربنا: ۳۰۰ مترمربع 
کاربری: مسکونی
تاریخ ساخت: ۱۳۹۸ 
همکاران طراحی: گلناز بهرامی، سارا جعفری
کارفرما: آرمین سرجویی

منظر: مهتا امین علی
مهندسی: بهرنگ بنی آدم
عکاس: علی دقیق، سروش مجیدی


ویلا تارا
ویلا تارا

مشخصات پروژه ویلا تارا

از آنجا که این استان یکی از تولید کنندگان اصلی برنج با هکتار مزارع برنج در سطح دریا ، چمنزارها و جنگلهاست ، تأثیر بصری سیلوهای برنج بر روی مورفولوژی منظره وجود دارد. کندوج یکی از انواع سیلوهای مزرعه است که دارای یک پناهگاه روباز است که بر روی چهار ستون پشتی با سقف لگن ساخته شده است ، که در زیر آن محصولات زراعی ذخیره می شود. نوع و تکنیک های ساخت آن طی قرن ها رویه های محلی ساختن پناهگاه به کمال رسیده است.

مفهوم معماری

مفهوم معماری این پروژه به دلیل دو دلیل توسط “کندوج” اطلاع داده شده است. اول استراتژی حفظ مورفولوژی منظره روستایی بود ، در حالی که قصد مشتری برای به دست آوردن هرچه بیشتر از محیط اطراف ، دلیل دوم بود. این زن و شوهر احساس خوشبختی داشتند که این ایده را به وجود آوردند ، بنابراین سریعاً در مورد پذیرش نوع شناسی به نیازهای خود توافق کردند. کندوج یک فضای باز در مرکز دارد که کاملاً به فضای باز متصل است. این می تواند فرصتی برای ویلا در راه باشد. با کنترل چنین گزینه ای ، این فرصت برای زوجین فراهم می شود تا رابطه خود را با فضای باز طبیعی جلوه دهند. برای به دست آوردن نسخه پذیرفته شده از “کلبه بدوی” با سناریوی مسکونی ، نوع سنتی مجدداً برای برنامه های فضایی معاصر تخصیص می یابد. که پس از سالها طبیعتگرای شهری بودن ، تصمیم گرفته ایم به طور دائم به یک منظره طبیعی و غیر شهری برویم.

ادامه مطلب
ویلای پورکان | محمدرضا قدوسی

استدلالها

این استدلالها پتانسیلهای مکانی از نوع ، با زیبایی شناسی معاصر است که هنوز هماهنگ با محیط روستایی اگرچه پاسخ به تمام نیازهای فنی شرطی زندگی مدرن است. تایپولوژی دیگر موقتی نیست ، در حالی که عناصر فضایی برجسته از این تکامل تایپولوژی به دست آورده اند. غرفه عمومی قابل تنظیم در سطح زمین با امکان مذاکره برای باز بودن چشم انداز و هرم خصوصی قابل زندگی در سطح اول با کمد های توپی داخلی که در داخل کشور وجود دارد ثمره این عمل است. در ارزیابی مجدد پتانسیل ها و محدودیت های یک نوع سنتی و غیر خانگی ، یک راه حل معاصر متولد شده و در خانه تارا تجسم یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا