اخباراخبار شهرسازی

رفع نارضایتی شهروندان با اصلاح چاله های خیابان‌ها

رییس شورای اسلامی شهر تبریز مطرح کرد
رفع نارضایتی شهروندان با اصلاح چاله های ایجاد شده در خیابان‌ها

رییس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به بارش‌های اخیر و چاله‌های ایجاد شده در خیابان‌ها گفت: عدم رضایت شهروندان از مجموعه شهرداری و شورا به دلیل وجود چاله ها ناراحتی به حقی است و با توجه به پیگیری های صورت گرفته این چاله‌ها هرچه سریعتر رفع می شود.

شهرام دبیری در صحن علنی شورا با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت خیابان‌های سطح شهر، اظهار کرد: بر اساس دستور شهردار این مشکل چه به‌صورت موقت و چه به‌صورت دائم هر چه سریع‌تر رفع خواهد شد.

وی افزود: برای حل چنین مسائلی باید به موقع عمل کرد و انتظار داریم تا هفته آینده این چاله ها رفع شود.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس، گفت: انتخابات مجلس با موفقیت در سطح استان برگزار شد، باید از حضور ۴۲ درصدی مردم تبریز و آذربایجان تشکر کرد که علی رغم شرایط بد اقتصادی با وقت شناسی در عرصه ها حضور یافته‌اند.

وی بیان کرد: انتظار داریم در این دوره مجلس با تمام قوا و به صورت متحد به مشکلات مردم و جامعه توجه کنند و در وضع قوانین دقت عمل بیشتری داشته باشند.

ادامه مطلب
لزوم بازنگری در قانون نظام مهندسی

وی با اشاره به روز جهانی زبان مادری و اصل ۱۵ قانون اساسی، گفت: زبان و خط رسمی ایران فارسی است اما آموزش زبان‌های محلی در کنار آن آزاد است.

تبریز مهد معماری ایران بود

دبیری تصریح کرد: استفاده از زبان محلی در رسانه ها و استفاده از این زبان در آموزش های مدارس به معنی جدایی طلبی نیست.

وی با اشاره به روز خواجه نصیرالدین توسی و روز مهندس، گفت: روزگاری تبریز مهد معماری ایران بود و معماران تبریزی در شهرهایی مثل اصفهان مشغول به کار بودند اما امروز مسائل مالی باعث شده خلاقیت در معماری تبریز و معماری اسلامی مشاهده نشود.

رییس شورای اسلامی شهر تبریزدر ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: ترس انسان ناشی از جهل است و اگر آگاه باشد امکان ترس کاهش میابد.

وی بیان کرد: ویروس‌ها حلقه‌های ژنتیکی هستند که به خودی خود زنده نیستند و قابلیت تکثیر خود به خود ندارند.

شهرام دبیری که خوش نیز پزشک است، با بیان این‌که ویروس با اتصال به سلول ها خود را برای تکثیر آماده می‌کند، تاکید کرد: ویروس کرونا یک ویروس جدید است که با وجود قدرت کم نسبت به ویروس‌های دیگر همچون سارس و آنفولانزا قدرت انتشار بالایی دارد.

ادامه مطلب
زیباسازی شهری در فصول سرد

وی ادامه داد: در شرایط عادی میزان مرگ و میر کرونا دو درصد است و افرادی که سن بالایی دارند یا بیماری زمینه‌ای و تنفسی دارند بیشترین امکان ابتلا را دارند.

وی با اشاره به اینکه کودکان کمترین میزان ابتلا را دارند اضافه کرد: ابتلای درصد بالایی از شهروندان مساوی با فوت درصد بالایی از شهروندان خواهد شد و این امر بخودی خود مشکلاتی را ایجاد می کند.

در مکان‌های با تجمع بالا شرکت نکنیم

دبیری ادامه داد: ویروس کرونا از راه تنفسی، انتقال می‌باید به همین منظورباید از یکدیگر حداقل یک متر فاصله بگیریم و در مکان‌های با تجمع بالا شرکت نکنیم.

وی بیان کرد: کرونا می‌تواند از طریق سطوح نیز به بدن منتقل شود چرا که می‌تواند در محیط خارج از بدن تا مدت ۲۴ ساعت زنده بماند .

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز پرهیز از سفرهای بی مورد و محدود کردن حضور در مکان‌های جمعی و فعالیت‌های ورزشی و برخی همایش ها را خواستار شد.

وی با اشاره به این‌که اتوبوس ها محل تجمع شهروندان برای مسافرت های درون شهری است، اضافه کرد: اتوبوس‌های شرکت‌واحد باید به صورت روزانه ضدعفونی شوند.

دبیری تاکید کرد: بر اساس صحبت‌های فعلی تاکنون مورد ثابت شده کرونا در تبریز مشاهده نشده است.

ادامه مطلب
فصلنامه علمی هنری اثر شماره 75

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا