تأليفاتمجلاتمقالاتنشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران

نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران ۱۰

نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران 10 پاییز 1397

فهرست مقالات در  نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران ۱۰

 
۱- تجزیه تحلیل هزینه فایده نیروگاه های جزر و مدی و اثرات زیست محیطی آن ‏ | حسام الدین مهرفر، امیر سیه سرانی، امین رئیسی
 
۲- طراحی مهد کودک با رویکرد افزایش خلاقیت در کودکان | علی دربان، میناجوادنیا
 
۳ – تحلیل و بررسی نقش ایستگاه راه اهن درمعماری و نیاز مسافرین | مهدیه آسایش، علیرضا عبادی پور
 
۴- تحليلي بر نقش پارامترهای مؤثر در طراحی معماری با رویک | رضا ابرهیمی، یوسف هوشمند پور
 
۵- تاثیر ادغام تکنولوژی مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) و فرآیند مهندسی مجدد در طرح های عمرانی | آرش داداشی
 
۶- طراحی شهرهای هوشمند عاملی در جهت بهبود زندگی بشر | جمشید نقیلو، اکبر عبداله زاده طرف
 

مقاله ۱ نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران ۱۰

تجزیه تحلیل هزینه فایده نیروگاه های جزر و مدی و اثرات زیست محیطی آن ‏ | حسام الدین مهرفر، امیر سیه سرانی، امین رئیسی

این مقاله بر ساختار تجارت انرژی های تجدید پذیر در حالت کل و به اقتصاد و سرمایه گذاری برق تولید شده از جریانات جزر و مدی در حالت خاص می پردازد. در حال حاضر ده ها شرکت و سازمان در سطح جهان درگیر توسعه انرژی تجدید پذیر هستند. در این میان ترکیب بندی و سازمان های جدیدی بوجود آمده اند که به سمت توسعه صنایع با تکیه بر برق کشندی پیش می روند. همچنین هزینه های اقتصادی و درآمدها نیز بخوبی مدلسازی و شناسایی شده اند.
 

مقاله ۲ نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران ۱۰

طراحی مهد کودک با رویکرد افزایش خلاقیت در کودکان | علی دربان، میناجوادنیا

هدف این مقاله تبیین نقش طراحی مهد کودک در افزایش خلاقیت کودکان ۳ تا ۶ ساله در شهر کرد است. به همین منظور برخی ویژگی های سامانه معماری و نقش آن در افزایش خلاقیت کودکان بررسی شده است. مطالعات انجام شده بیانگر آن است که می توان فضای مهد کودک را به گونه ای طراحی کرد که انگیزش کودک ارتقا یافته، قدرت تخیل و کنجکاوی او افزایش یابد و به پرورش خلاقیت کودک منجر می شود. مطالعه عوامل شناختی کودکان با آزمون نگرش سنجی مربیان کودک صورت گرفته است. روش نمونه گیری، بصورت خوشه ای تصادفی و حجم نمونه۹۰ و عوامل تاثیر گذاربر خلاقیت کودکان از روش تحلیل عاملی ، نفر است.
 
 

مقاله ۳ نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران ۱۰

تحلیل و بررسی نقش ایستگاه راه اهن درمعماری و نیاز مسافرین | مهدیه آسایش، علیرضا عبادی پور

انتقال انسان و بار از دیرباز یکی از مهم ترین چالش های بشر در زندگی بشمار می رود. این دغدغه از روزهایی که انسان بار بر دوش خود و چارپایان می گذشت تا به امروز که انسان با سفینه های فضایی به کرات دیگر می رود، همواره همراه بشر بوده است. حمل و نقل ریلی آغازی بود که با انواع پیشرفت ها در دیگر سیستم های حمل و نقل، همچون حمل و نقل هوایی و جاده ای، هرگز پایان نیافت. ویژگی های خاص حمل و نقل ریلی، جلوه ای متفاوت از آن در میان دیگر شبکه های حمل و نقل بوجود آورده است. توانایی بالا در انتقال حجم بار، ایمنی مناسب برای مسافران، تعامل مطلوب با محیط زیست پیرامون، هزینه های کم برای استفاده کنندگان و..، همه و همه عواملی است که پویایی این شبکه حمل و نقل را همچنان حفظ نموده است.
 

مقاله ۴ نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران ۱۰

تحليلي بر نقش پارامترهای مؤثر در طراحی معماری با رویک | رضا ابرهیمی، یوسف هوشمند پور

یکی از عوامل موثر در طراحی شهرها و بناهای معماری آن، اقلیم آن منطقه است. آنچنان که تاثیر آن در تمام تار و پود بافت شهری و حتی تک تک بناها و فضاهای معماری آن دیده می شود. اگر بناهای انسان ساز با این عامل مهم هماهنگ باشند، هم آسایش انسان را فراهم می کنند و هم کاهش مصرف انرژی را در پی خواهند داشت. طراحی ساختمان ها بر اساس اصول معماری همساز با اقلیم هر منطقه، علاوه بر ايجاد آسايش حرارتی در فضای داخلی ساختمان، سبب کاهش مصرف سوخت و مهم تر از آن سالم سازی محیط زيست خواهد شد. اين امر در مناطقی همچون خلخال که يکی از سردترين و حادترين مناطق اقلیمی کشور بوده و دارای شرايط آب و هوايی بحرانی است، اهمیت دو چندان می یابد.
 

 دریافت کامل مقاله


مقاله ۵ نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران ۱۰

تاثیر ادغام تکنولوژی مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) و فرآیند مهندسی مجدد در طرح های عمرانی | آرش داداشی

به طور کلی، یافته های اخیر بدست آمده متناسب با شرایط فعلی صنعت ساخت و ساز ، ایده ارزیابی طرح قبل از پیاده سازی واقعی آن را مورد تایید قرار می دهد. بر این اساس لازم است قبل از پیاده سازی طرح و اجرایی نمودن آن در پروژه های عمرانی، طرح از جنبه های مختلف مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد تا موانع، مشکلات و خطاهای احتمالی از سیستم حذف گردد. روش ها و تکنیک های سنتتی شامل بررسی چندباره نقشه ها و کنترل مضاعف آنها بوده است.

ادامه مطلب
کرونا یقه بازار مسکن را هم گرفت!

 دریافت کامل مقاله


مقاله ۶

طراحی شهرهای هوشمند عاملی در جهت بهبود زندگی بشر | جمشید نقیلو، اکبر عبداله زاده طرف

اين مقاله در پي بررسي زواياي مختلف جهت طراحی و توسعه شهرهای هوشمند به منظور کمک به تصميم گيران و برنامه ريزان در داشتن نگاهي واقع بينانه به موضوع موردنظر است. شهرهای هوشمند وسيله اي است كه مي تواند وضوح شرايط موردنظر را براي برنامه ريزان بيشتر سازد. که با حذف قسمتي از بي ثباتي سعي در بهينه نمودن شرايط موجود دارد. به جرات می توان گفت در طول چند دهه اخیر موفق ترین شهرها شهرهای بوده اند که با اتخاذ رویکردی چند شاخه شمار زیادی از این اصول را لحاظ کرده اند و چندین استراتژی مختلف در زمینه ی طراحی شهری را در سطوح محلی و منطقه ای بکار برده اند.
 

 دریافت کامل مقاله


 

منبع
نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 10 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا