تأليفاتمجلاتمقالاتنشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران

نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران ۷

نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران 7 زمستان 1396

فهرست مقالات در  نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران ۷

 
۱- شناسایی و ارزیابی ریسک‌ها در قراردادهای سه عاملی پروژه‌های فاضلاب شهر اهواز ‏ | سیدفتح اله ساجدی ، مسعود حمزه پور
 
۲- بهبود مدیریت آبیاری با رویکرد مهندسی ارزش | پریسا پاک، بهمن خسروی پور ، منصور غنیان
 
۳ – بدست آوردن بهینه ترین Mstage برای | جواد حسین زاده ، امیر حسین اقبالی ، علی نعمتی حیاتی
 
۴- واکاوی و بررسی زیبایی شناسی از دیدگاه اندیشمندان و فلاسفه اسلامی – غربی و نمود آن در معماری | رضا شهری
 
۵- بررسی چشم انداز مدیریت منظر شهری در ایران و جهان با تاکید بر توسعه پایدار | سودامحمدی دلبند ، سارا قهری للکلو ، فرحنازخادم فسقندیس
 
۶- بررسی وتحلیل اثر وجود پارک محله ای بر افزایش حس تعلق به محله (مطالعه موردی: بوستان وصال شیرازی ، محله وصال شمالی شیراز) | محمدرضا نیک منش
 
۷- بررسی فلوئورزدایی آب با منعقدکننده های شیمیایی | گیتی کاشی ، امیر محمد فرهودی
 
۸- شناخت معماريِ فرهنگي در معماري اديان (نمونه موردي: بافت شهري تاريخي زرتشتيان يزد) | ابوالفضل فلاح ، فرناز عبادی 
 
۹- بررسی اثرات شاخص های مطرح در بهبود وضعیت پیاده روها (مطالعه موردی: خیابان مطهری(زرگری) شهر شیراز) | مسعود مصباحی
 

مقاله ۱ نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران ۷

شناسایی و ارزیابی ریسک‌ها در قراردادهای سه عاملی پروژه‌های فاضلاب شهر اهواز ‏ | سیدفتح اله ساجدی ، مسعود حمزه پور

تخصیص مناسب ریسک بین عوامل درگیر در پروژه نقش به سزایی در موفقیت پروژه دارا میباشد. همواره بخش اصلی تخصیص ریسک در هر پروژه، در قرارداد آن پروژه ارائه میشود. این قراردادها که توسط کارفرمایان تهیه میشوند، بیانگر چارچوب اصلی تخصیص ریسک در هر پروژه میباشند. با توجه به این که عامل اصلی در تهیه قراردادها کارفرمایان هستند، لذا آنها را میتوان بهعنوان تصمیمگیرندگان اصلی در فرآیند تخصیص ریسک دانست. این موضوع بهخوبی نشاندهنده ضرورت بررسی رفتار کارفرمایان، مشکالت، محدودیتها و عوامل اصلی تأثیرگذار در عملکرد آنها میباشد.
 

مقاله ۲ نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران ۷

بهبود مدیریت آبیاری با رویکرد مهندسی ارزش | پریسا پاک، بهمن خسروی پور ، منصور غنیان

قرار گرفتن كشور ايران بر روي كمربند مناطق خشك كره زمين و در نتيجه كاهش بارندگي ضريب تغييرات زماني و مكاني باالي آن، اهميت برنامه ريزي و مديريت منابع آبي كشور را افزايش مي دهد. امروزه توجه و گسترش سيستم هاي آبياري تحت فشار و جايگزيني اين سيستم ها به جاي سيستم آبياري سطحي يكي از اقدامات قابل توجهي در اين زمينه مي باشد. شناخت مزاياي به كارگيري اين سيستمهاي آبياري در مقايسه با روشهاي مرسوم مي تواند راهكاري موثر براي رسيدن به افزايش پذيرش تكنولوژي آبياري نوين كشاورزي محسوب شود.

ادامه مطلب
نشریه علمی-پژوهشی نامه معماری و شهرسازی شماره 20
 

مقاله ۳ نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران ۷

بدست آوردن بهینه ترین Mstage برای | جواد حسین زاده ، امیر حسین اقبالی ، علی نعمتی حیاتی

در اثر حفاري تونلها و فضاهاي زيرزميني در داخل خاك، چه به صورت سنتي و چه به صورت مكانيزه و با استفاده از ماشين حفاري پيشرفته، شرايط تنش در زمين تغيير ميكند كهالزاماً تغيير شكلهايي را به همراه خواهد داشت. به اين ترتيب كه تاج تونل بر اثر حفاري، نشست كرده كه ممكن استنهايتاً به نشست سطح زمين منجر شود و يا در تونل و دهانه آن ريزش هايي صورت گيرد. البته ميزان نشست سطح زمين در روشهاي پيشرفته حفاري به مراتب بسيار كمتر از روشهاي سنتي خواهد بود. اين در حاليست كه مدلسازي عددي صحيح و دقيق حفاري مكانيزه بوسيله TBM بسيار پيچيدهتر ميباشد.

مقاله ۴ نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران ۷

واکاوی و بررسی زیبایی شناسی از دیدگاه اندیشمندان و فلاسفه اسلامی – غربی و نمود آن در معماری | رضا شهری

 

 دریافت کامل مقاله


مقاله ۵ نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران ۷

بررسی چشم انداز مدیریت منظر شهری در ایران و جهان با تاکید بر توسعه پایدار | سودامحمدی دلبند ، سارا قهری للکلو ، فرحنازخادم فسقندیس

ساختار مدیریت شهری در ایران به منظور گذر از نظام متمرکز و حرکت به سمت نظام غیر متمرکز و بیرون رفت از چالش های رخ داده، الجرم باید ایجاد تحول در نظام برنامه ریزی مدیریت توسعه شهری در رابطه با سیما و منظر شهری را به عنوان یک راه حل اساسی پذیرا باشد. این امر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت انکار ناپذیر جهت ارتقا کیفیت منظر شهری تلقی میگردد.

ادامه مطلب
نشریه پژوهش های برنامه ریزی شهری شماره 20

 دریافت کامل مقاله


مقاله ۶ نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران ۷

بررسی وتحلیل اثر وجود پارک محله ای بر افزایش حس تعلق به محله (مطالعه موردی: بوستان وصال شیرازی ، محله وصال شمالی شیراز) | محمدرضا نیک منش

 
 

 دریافت کامل مقاله


مقاله ۷

بررسی فلوئورزدایی آب با منعقدکننده های شیمیایی | گیتی کاشی ، امیر محمد فرهودی

بيماري هاي دنداني، استخواني، کاهش ضريب هوشي کودک، تغيير ساختمان DNA، کاهش عملکرد تيروئيد و بروز سرطان مثانه ازجمله نشانگان افزايش فلورايد آب آشاميدني محسوب مي شوند. غلظت زياد فلورايد در منابع آب زيرزميني از کشورهاي الجزاير،ايران، سوريه و هند گزارش شده است. هدف اين تحقيق بررسي کارايي حذف فلورايد، عامل بيماري فلوئوروزيس دنداني و استخواني، از آب آشاميدني شهري توسط انعقادشيميايي مي باشد.

 دریافت کامل مقاله


مقاله ۸

شناخت معماريِ فرهنگي در معماري اديان (نمونه موردي: بافت شهري تاريخي زرتشتيان يزد) | ابوالفضل فلاح ، فرناز عبادی 

اعتقادات و باورهای مذهبی بهعنوان اصلیترین نیازهای انسان هست. نیاز به یافتن مسیر درست، فهم و برقراری ارتباط با مبدأ وجودی، فهم غایت و هدف زندگی و نقش آدمی در این جهان، چگونگی ارتباط آدمیان با خود، خدا و دیگران و همچنین طبیعت ازجمله نیازهایی هستند که تنها دین پاسخگوی آنها میباشد. ازآنجاییکه انسان موجودی فطری است و بر اساس فطرت خویش روش زندگی خویش را آگاهانه انتخاب میکند برنامهای که این مسیر را برای وی میسر میسازد همان دین میباشد که از جانب خداوند در اختیار وی قرار دادهشده است که زندگی را در نگاه انسان خداپرست و باایمان دارای معنا و جهت میسازد و هدفی را دنبال میکند و آن هدف نیز سعادت آدمی میباشد و غافل شدن از خداوند باعث ایجاد احساس تنهایی و زندگی را برای وی پوچ میسازد.

ادامه مطلب
فصلنامه پژوهش‌های مرمت و معماری ایرانی اسلامی 1

 دریافت کامل مقاله


مقاله ۹

بررسی اثرات شاخص های مطرح در بهبود وضعیت پیاده روها (مطالعه موردی: خیابان مطهری(زرگری) شهر شیراز) | مسعود مصباحی

يكي از مهمترين جنبه هاي حضور انساني در فضاهاي شهري كه سبب سرزندگي و پويايي اين فضاها و نيز افزايش نقش اجتماعي آنها مي شود حركت پياده است. حركت پياده، طبيعي ترين، قديمي ترين و ضروري ترين شكل جابجايي انسان در محيط است و پيادهروي هنوز مهمترين امكان براي مشاهده مكان ها، فعاليت ها و احساس شور و تحرک زندگي و كشف ارزش ها و جاذبه-هاي نهفته در محيط است. در اين پژوهش عوامل موثر بر كيفيت پياده روها با انجام مطالعات اوليه به منظور شناخت و يافتن مسائل موجود، باتوجه به شاخصهاي الزم در اين زمينه انجام شد.

 دریافت کامل مقاله

منبع
نشریه پژوهش در مهندسی عمران و معماری ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا