PLY plusآثار معماری جهانآمریکاتکمیل شدهدفاترکاربریکلیسالیونیامراکز مذهبیموقعیت مکانیوضعیت

کلیسا خیابان ماری

+PLY

نکات برگزیده مطلب
  • مشخصات پروژه کلیسا خیابان ماری
  • فرم
  • هندسه
  • متریال

کلیسا خیابان ماری
معمار:
+PLY

موقعیت: آمریکا، لیونیا
وضیعت: تکمیل شده
کاربری: مذهبی
مساحت: ۳۲۷۴.۰ فوت مربع
تاریخ ساخت: ۲۰۱۸
همکاران طراحی: Craig Borum, Jen Maigret

مدیر پروژه: Andrew Wolking, Masataka Yoshikawa
سازه: SDI Structure
عمران: IMEG corp
نورپردازی: Illuminart
آکوستیک: Arcgeometer
عکاس:Adam Smith, Jeffrey Kilmer


کلیسا خیابان ماری
کلیسا خیابان ماری

مشخصات پروژه کلیسا خیابان ماری

پرورش یک جامعه معنوی همواره در قلب رسالت بیمارستان خیابان مری مرسی بوده است. نخستین ساختمان پردیس فعلی در سال ۱۹۵۹ توسط گروهی از خواهران فلیکین برای خدمت به جامعه در صورت نیاز فوری به مراقبت های بهداشتی و با پیشرفت صنعت خودرو به صورت نمایی رشد یافته است. از این زمان به بعد ، جمعیت منطقه به رشد خود ادامه داده و از نظر جمعیتی و معنوی متنوع تر شده است. با انعکاس این موضوع ، دامنه برنامه ای این پروژه شامل یک کلیسای کاتولیک رومی ، یک اتاق بازتاب و یک نمازخانه مسلمان است.

محل اضافه شدن در مرحله اولیه طراحی مفهومی تعیین شده و به دلیل برجستگی بصری آن از رویکرد به ورودی شمالی بیمارستان و اجازه دادن به نمازخانه جدید به طور بصری یک صلیب موجود در نمای شمالی بیمارستان “قرض” گرفته است. از بیمارستان رویکرد رسمی ما به این پروژه ، پتانسیل آجر را برای دستیابی به یکنواختی و تعریف برای دستیابی به وحدت در انواع کاربردها و کشف کلی از یک مرکز معنوی بررسی می کند.

فرم

برای تحقق این امر ، فرم کلیسا از جایی شروع می شود که در آنجا با بیمارستان موجود روبرو شود و از آنجا برخیزد تا فضایی سخاوتمندانه تر در کلیسا ایجاد کند و اهمیت این افزونه را بیان کند. دیافراگم های نمازخانه با جهت گیری های برنامه ای از جمله پنجره ای شرقی ، شرقی جهت تهیه نور صبحگاهی برای جرم روزانه ۶ صبح مطابقت دارد ، گشودنی جنوبی که دارای نصب ویژه ای از شیشه دوتایی است که رنگ های طیفی را به فضا پرتاب می کند ، و یک ردیف غربی از پنجره ها که با یک باغ شفابخش آینده رابطه برقرار می کند.

ادامه مطلب
موزه ملی نوشتار جهانی| علیرضا کریمی کلور

هندسه

پنجره dichroic به منظور به حداکثر رساندن دامنه رنگ ممکن از دو “شیشه” لایه ای با مطالعه محل قرارگیری آنها در رابطه با زوایای خورشید است. سه عنصر اصلی پیکره (خیمه ، محراب و آمبو) هندسه های گوشه آجری مخروطی را تکمیل می کنند و از طریق تکه های جامد سنگ آهک دولومیتی از طریق استفاده از کنده کاری روباتیک ساخت دیجیتال (که توسط شرکت کوارا سنگ انجام می شود) حک شده اند.

هندسه گوشه مخروطی نمازخانه ، جایگاه خیمه را ، مهمترین عنصر عبادی در داخل نمازخانه را جشن می گیرد. در داخل نمازخانه ، توسعه هندسه سقف بر خلاف محور پردازشی فضا که با محراب حک شده با سنگ جامد همسایه است ، ارتباط بصری با خیمه را تقویت می کند. در قسمت بیرونی این گوشه مهم با الگوبرداری از کار آجری برجسته شده است.

متریال

گذر از آجر شامل چرخش سنگ تراشی در جهت عقربه های ساعت از الگوی پیوند در حال اجرا به یک الگوی چرخشی و دوباره پس از گرد کردن گوشه دوباره به پیوند در حال اجرا است. دوره زیر همان منطق را با چرخش خلاف جهت عقربه های ساعت دنبال می کند و بدین ترتیب الگوی “بافته شده” را در گوشه ای ایجاد می کند. Ironspot برای رنگ آجری انتخاب شد تا نمازخانه را از متن بیمارستان موجود متمایز کند و از ویژگیهای بازتابی مواد که به نظر می رسد پویا باشد ، به عنوان نور نمایانگر نمای خمیده و چرخان است.

ادامه مطلب
رستوران Button Mash

ترجمه اختصاصی از تیم تحریریه آرکاو، هرگونه کپی برداری از این مطلب صرفا با ذکر منبع مجاز می باشد.

St. Mary Chapel
architect:
PLY+

location: UNITED STATES, LIVONIA
status: completed
user: Religious
Area: ۳۲۷۴.۰ ft²

year: ۲۰۱۸
Design Team: Craig Borum, Jen Maigret

Project Management: Andrew Wolking, Masataka Yoshikawa
Structural: SDI Structure
Civil: IMEG corp
Lighting: Illuminart
Acoustics: Arcgeometer
Photographs: Adam Smith, Jeffrey Kilmer

project description of St. Mary Chapel

 Fostering a spiritual community has always been at the heart of the mission of St Mary Mercy hospital. The first building of the current campus was established in 1959 by a group of Felician Sisters to serve a community in urgent need of healthcare as the auto industry grew exponentially. Since this time, the population of the region has continued to grow and become more demographically and spiritually diverse. Reflecting this, the programmatic scope of this project includes a Roman Catholic Chapel, a reflection room and a Muslim prayer room.  

location

The location of the addition was determined during the initial conceptual phase of design and was selected because of its visual prominence from the approach to the north entrance of the hospital and to allow the new chapel to visually “borrow” an existing cross on the north façade of the hospital. Our formal approach to the project explores the potential for brick to achieve both smoothness and definition to achieve unity across a variety of uses and give an overall expression of a spiritual center. 

form

To accomplish this, the chapel’s form begins low where it meets the existing hospital and rises up to provide a more vertically generous space in the chapel and to convey the importance of this addition. The chapel’s apertures match orientations with programmatic opportunities including a high, east window to provide early morning light for the daily 6am mass, a southern opening that holds a special installation of dichroic glass that bounces spectral colors into the space, and a western row of windows that establish a relationship with a future phase healing garden.

ادامه مطلب
خانه رودخانه Guadalupe

geometry

The dichroic window was designed to maximize the color range possible from two layered glass “colors” by studying their placement related to sun angles. The three primary liturgical elements (tabernacle, altar and ambo) complement the geometries of the conical brick corner and are carved from through solid pieces of dolomitic limestone through the use of digital fabrication robotic carving (done by the Quarra Stone Company).

The geometry of the conical corner of the chapel celebrates the position of the tabernacle, the most important liturgical element within the chapel. Within the chapel, the development of the ceiling geometry strengthens a visual connection with the tabernacle in contrast to the processional axis of the space which aligns with the solid stone carved altar. On the exterior, this important corner is accentuated by the patterning of the brick work.

materials

The brick coursing involves rotating masonry in a clockwise orientation from a running bond pattern to a rotating pattern and back again to running bond after rounding the corner. The following course follows the same logic with a counter-clockwise rotation thereby establishing a “woven” pattern at the corner. Ironspot was selected for the brick color to distinguish the chapel from the existing hospital context and take advantage of the material’s reflective qualities which appear dynamic as light reflects off of the curving and rotating facade.

منبع
archdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 5 =

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا