اخباراخبار معماری

ایجاد طراحی‌های جدید ساختمانی با بهبود معماری در تهران

در پی مصوبه شورای شهر صورت گرفت
ایجاد طراحی‌های جدید ساختمانی با بهبود معماری در تهران

اعضای شورای شهر تهران به طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی رأی مثبت دادند.

این موضوع مربوط به بندی در طرح جامع شهر تهران و بندهای متناظر در طرح تفصیلی شهر تهران می‌شود تا در احداث ساختمان‌ در قطعه‌های مسکونی، امکان ایجاد تنوع در طراحی و معماری وجود داشته باشد، در حقیقت باید در مساحت ۷۰ درصد سطح زمین (سطح اشغال) ۶۰ درصد ساخت و ساز انجام شود ولی با استفاده از ۱۰۰ درصد در نظر گرفته شده تنوع در معماری وجود داشته باشد.

شهرداری باید دستور العمل این موضوع را تدوین کند ولی در مورد بحث فوریت نیز باید عنوان کرد که در حال حاضر که طرح بازنگری طرح تفصیلی مطرح است این موضوع می‌تواند با آن همزمانی داشته باشد و احتمالا نتایجش در طرح تفضیلی اعمال شود لذا از اعضای شورا می‌خواهم که به یک فوریت این طرح رای بدهند.

لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت

به گزارش آرکاو به نقل از ایسنا، صبح امروز بررسی طرح الزام شهرداری تهران ، به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی روی میز شورای شهر قرار گرفت و علی اعطا در تشریح این طرح گفت: در طرح جامع تهران یک ظرفیت پیش بینی شده که استفاده از آن مغفول مانده است، در حالی که می‌تواند باعث بهبود کیفیت سیمان و منظر شهری شود.

ادامه مطلب
پرداخت تسهیلات به سازندگان مسکن در سال ۹۸

وی در تشریح این بند مغفول مانده تصریح کرد: در قاعده کلی در شهر تنها ۶۰ درصد قطعات شمالی امکان ساخت و ساز دارند و در پهنه‌های سکونت طراح این امکان را دارد که ۶۰ درصد سطح اشغال را در محدوده ۷۰ درصد مستقر کند یعنی به عبارت دیگر طراح به اندازه‌ی ده درصد جای بازی برای استقرار ساختمان دارد که امکان تنوع در نما ایجاد می‌شود.

اعطا با بیان اینکه این طرح شامل یک ماده واحده و ۴ تبصره است، گفت: پیش‌بینی‌های لازم قانونی برای جلوگیری از تخلفات احتمالی صورت گرفته است؛ اما مساله این است که این بند ۱۲ سال مغفول مانده بود و این در حالی است که می‌توانیم شاهد طراحی‌های جدید در ساختمان‌ها با بهبود کیفیت معماری در شهر باشیم. این طرح بدون داشتن مخالفی به تصویب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا