اخباراخبار مسکن

تنها ۱۴۸۷ متقاضی طرح مسکن ملی تایید شدند

معاون راه و شهرسازی خراسان جنوبی:
جزئیات اجرای طرح مسکن ملی در بیرجند/تنها ۱۴۸۷ متقاضی تایید شدند

بیرجند- معاون راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: سه هزار و ۸۸۴ نفر از بیرجند در طرح ملی ثبت نام کرده اند که هزار و ۴۸۷ متقاضی تایید شده اند.

به گزارش آرکاو به نقل از خبرگزاری مهر حسن علیزاده  با اشاره به طرح ملی مسکن در استان بیان کرد: در شهرستان بیرجند سه هزار و ۸۸۴ نفر در طرح ملی ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد هزار ۴۸۷ متقاضی واجد شرایط بوده و دو هزار و ۳۹۷ نفر رد شده اند.

علیزاده با بیان اینکه نه کسانی که واجد شرایط اعلام شده اند و نه افرادی که رد شده اند، نهایی هستند، گفت: افراد رد شده شاید مسکنی در یک شرکت تعاونی داشته و به دنبال اصلاح فرم جیم نرفته اند که اگر به دنبال اصلاح بروند، تأیید می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین افراد تأیید شده باید پرونده فیزیکی شأن را ارائه دهند تا توسط کمیته‌ای در راه و شهرسازی بررسی شود و در صورت داشتن تمام شرایط لازم تأیید خواهند شد.

دلایل رد شدن متقاضیان

معاون باز آفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: داشتن سابقه مالکیت، قرمز بودن فرم جیم، داشتن سابقه ساخت و ساز و دریافت تسهیلات مسکن از جمله دلایل رد شدن متقاضیان بوده است.

ادامه مطلب
تعامل ،راهگشای مسایل محیط زیستی کلانشهرها

وی با بیان اینکه متقاضیان از یکم اسفند ماه می‌توانند با مراجعه به سایت و وارد کردن کد رهگیری از دلیل حذف خود مطلع شوند، افزود: اگر نسبت به شرایط اعلام شده معترض بودند، می‌توانند در همان سامانه اعلام کنند.

علیزاده بیان کرد: متقاضیانی که از شهرستان بیرجند در این طرح ثبت نام داشته و تاکنون پیام تاییدیه دریافت نکرده اند، رد شده هستند.

وی با اشاره به شرایط تسهیلات و آورده اولیه متقاضی بیان کرد: هر متقاضی در مرحله اول باید ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به حساب سپرده نزد یکی از بانک‌های عامل واریزی داشته باشد.

معاون باز آفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از واریز کردن این میزان پول، باید متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه مبالغی که اعلام می‌شود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۸ درصد به هر متقاضی پرداخت می‌شود، گفت: حداقل مبلغ پرداختی برای اقساط ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۰۰ هزارتومان خواهد بود.

علیزاده با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت این مسکن‌ها در سایت اداری پیش بینی شده است، افزود: در این راستا ۲۷ هکتار به شهر الحاق شده و طرح‌های تفکیکی و آماده سازی آن تهیه می‌شود.

ادامه مطلب
معرفی ۵۰ هزار نفر به بانک برای دریافت وام مسکن ملی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هفت =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا