اخباراخبار محیط زیست

پاویون‌ های خورشیدی که آب باران را در خود جمع‌آوری می‌کند

پاویون‌ های خورشیدی که آب باران را در خود جمع‌آوری می‌کند

در پارک Confluence واقع در شهر سان آنتونیو در ایالت تگزاس آمریکا، پاویون‌ هایی نصب شده است که انرژی مورد نیاز خود را از نور خورشید تأمین می‌کند و علاوه‌بر جمع‌آوری آب باران سایه مورد نیاز بازدیدکنندگان را فراهم می‌آورد.

به گزارش آرکاو به نقل از سرویس ترجمه ایمنا، در پارک Confluence واقع در شهر سان آنتونیو در ایالت تگزاس آمریکا، پاویون‌ هایی نصب شده است که انرژی مورد نیاز خود را از نور خورشید تأمین می‌کند و علاوه‌بر جمع‌آوری آب باران سایه مورد نیاز بازدیدکنندگان را فراهم می‌آورد.

پارک زیبا و بسیار محبوب Confluence در شهر سان آنتونیو به لطف و تلاش معماران اخیراً ظاهری زیباتر و سبزتر به خود گرفته است. این پارک که در مقابل یکی از سواحل رودخانه شهر واقع شده است، اکنون میزبان پاویون‌ هایی مجسمه‌مانند است که علاوه بر جمع‌آوری آب باران برای مصارف مختلف، مردم را از آفتاب‌های سوزان تگزاس نجات می‌دهد.

جالب است بدانید که سیستم‌های خورشیدی نصب شده بر بدنه این پاویون‌ های بی‌نظیر باعث جذب نور خورشید و تولید آن به انرژی مورد نیاز پاویون می‌شود.

ادامه مطلب
بیمارستان روانپزشکی کودک 12 تخته بیورس سور یِت

ظاهری مجسمه‌مانند دارد

پارک Confluence فضایی به مساحت حدود ۱۲ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است و یک پاویون اصلی، سه پاویون کوچک‌تر و یک کلاس آموزشی را در بر گرفته است. این پارک در محل تلاقی رودخانه‌های San Pedro Creek و رود سان آنتونیو قرار گرفته است و با الهام از چشم‌اندازهای اطراف ظاهری مجسمه‌مانند دارد.

طراحان به منظور به حداقل رساندن اثرات محیطی پارک پاویون‌ هایی در آن احداث کرده‌اند که انرژی خورشیدی را به انرژی مورد نیاز برای روشنایی پاویون‌ها و بسیاری از بخش‌های پارک تبدیل می‌کند.

پاویون اصلی پارک Confluence از ۲۲ قطعه بزرگ بتنی به شکل گلبرگ ساخته شده است که این گلبرگ‌ها گذرگاه‌هایی قوس‌مانند به وجود آورده است.

باعث جمع‌آوری آب باران  می‌شود

سیستم انرژی خورشیدی نصب‌شده روی این گلبرگ‌ها باعث روشن شدن پاویون‌ ها در شب‌هنگام و باز شدن مسیر برای عبور بازدیدکنندگان می‌شود. این پاویون عظیم در کنار پاویون‌های کوچک‌تر علاوه بر زیبایی خاصی که به پارک محبوب شهر سان‌آنتونیو بخشیده است، کاربردهای مفید زیادی نیز دارد.

شکل گلبرگ‌مانند بدنه پاویون‌ها باعث جمع‌آوری آب باران در سیستم ذخیره آب پارک می‌شود که این سیستم به عنوان منبع اصلی آب پارک به شمار می‌رود. علاوه بر این، پاویون‌ها به عنوان سایبان‌هایی عظیم برای رهایی مردم از گرمای سوزان تگزاس به کار برده می‌شود.

ادامه مطلب
ساخت مدرسه در شهرک‌های مسکونی را بی اهمیت می‌دانند

یک کلاس آموزشی نیز در کنار این پاویون‌ها احداث شده است که انرژی مورد نیاز خود را به طور کامل از پنل‌های خورشیدی نصب شده بر بام خود تأمین می‌کند. علاقمندان می‌توانند در این کلاس آموزشی شرکت کنند و از اطلاعات کافی در مورد شهر سان آنتونیو و طبیعت آن برخوردار شوند.

بر بام این بخش آموزشی، علاوه برپاویون‌های خورشیدی که آب باران را در خود جمع‌آوری می‌کند باغی سبز قرار گرفته شده است که ساختمان را در مقابل گرما و سرمای شدید عایق‌بندی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا